تشدید نظارت های بهداشتی در روزهای منتهی به روز طبیعت در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید نظارت های بهداشتی در روزهای منتهی به 13 فروردین روز طبیعت توسط اداره کل دامپزشکی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امید خلیل زاده با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت های بهداشتی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز از تاریخ ۱۹/۱۲/۱۴۰۲ لغایت ۱۱/۱/۱۴۰۳ توسط ۸۰ اکیپ  نظارتی در استان آغاز گردیده است افزود: از ابتدا اجرا این طرح تا کنون تعداد ۴۷۸۷ مورد بازدید و نظارت از مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط بازرسین بهداشتی صورت گرفته است که در نتیجه این نظارت ها تعداد ۳۶۰ مورد تخلف بهداشتی مشاهده شده که منجر به ضبط مقدار  ۵۳۳۸ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی گردیده است و مقدار ۳۴۶۳ کیلوگرم با هماهنگی مقامات قضایی اقدامات قانونی جهت حذف فرآورده های ناسالم و غیر بهداشتی از زنجیره مصرف صورت گرفته است .

 وی همچنین افزود : در نتیجه  نظارت های بهداشتی بر زنجیره کشتار، استحصال گوشت مرغ از ابتدای  اجرای طرح تا کنون تعداد ۳۶۹۸۳۳۳ قطعه طیور گوشتی تحت نظارت های بهداشتی کارشناسان دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی طیور استان کشتار گردیده است. و  تعداد ۷۸۴۲ رأس دام سبک و سنگین تحت نظارت های بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاههای دام استان در طی مدت زمان اجرای طرح نظارت بهداشتی و شرعی انجام گرفته است.

وی خاطر نشان کرد :در روز های منتهی به ۱۳ فروردین، روز طبیعت تشدید نظارت های بهداشتی بصورت میدانی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی درسطح استان با جدیت کامل اعمال می گردد و تصریح کرد : با توجه به اینکه درروز۱۳ فروردین روز طبیعت به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های خام دامی این اداره کل نیز با تشکیل اکیپهای ثابت و سیار اقدامات قانونی لازم در راستای برخورد با متخلفین احتمالی را در دستور کار خود قرار داده است .

 خلیل زاده در خاتمه تاکید کرد :شهروندان محترم کلیه فرآورده های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه  های دامپزشکی شهرستانها اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.