تعلیق فعالیت ۵ دفتر خدماتی و مسافری در آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از تعلیق 5 واحد دفتر خدماتی و مسافرتی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرتضی صفری در گفتگوی ویژه خبری با این گروه رسانه اظهارداشت: تیم های بازرسی و نظارت اداره کل با جدیت تمام در خصوص استاندار های لازم برای بهره برداری و خدمات مراکز و شرکت های اقامتی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: تشکیل ۲۰ مورد پرونده به منظور استاندارد سازی هتل ها و اماکن اقامتی صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به برخورد با تور های گردشگری غیرمجاز، گفت: به منظور ایمنی و جلوگیری از ایجاد مشکلات برای گردشگران تعداد ۹۰ پرونده برای تور های گردشگری غیرمجاز تشکیل و در حال رسیدگی است.

صفری افزود: ۲۷ مورد پلمب و تعلیق مجوز بهره برداری برای فعالیت مراکز گردشگری و اقامتی غیرمجازی که فاقد استاندار های لازم هستند، صورت گرفته است.

وی همچنین، از تعلیق ۵ واحد دفتر خدماتی و مسافرتی به همراه ۲ مورد لغو مجوز بهره برداری این شرکت ها مطابق بند (ب) دراستان خبر داد.

صفری با اشاره به راه اندازی اتوبوس گردشگری، گفت: این طرح یکی از تجربه های موفق در حوزه گردشگری است که در تلاش هستیم با کمک شهرداری ارومیه این اتفاق در طول سال روز های پنج شنبه و جمعه به صورت مستمر برای حضور گردشگران و معرفی اماکن شهری ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه برای ۹٫۱ هکتار از زمین های لشگر ۶۴ کاربری میراثی تعریف شده است، تصریح کرد: با توجه به وجود ۲۴ بنای تاریخی در زمین های خیابان شهید سپهبد قاسم سلیمانی ارومیه مرمت و بازسازی این بنا ها به یکی از مهمترین اولویت های مجموعه میراث فرهنگی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: برنامه جامع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تبدیل این منطقه به یک پارک موزه ملی برای ایجاد یک منطقه خاص گردشگری با ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای استان است.