جواد جنگی در سفر به منطقه انزل:

تعلیم و تربیت در ایران اسلامی باید منطبق بر گزاره های ارزشی باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مولفه های تعلیم و تربیت در ایران اسلامی باید با گزاره های ارزشی و مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش مطابقت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مدیرکل آموزش و پرورش استان در اوین سفر کاری خود، با اعضای شورای آموزش و پرورش و مدیران مدارس منطقه انزل در محل سالن آموزشگاه شبانه روزی امام خمینی ره شهر قوشچی دیدار و گفتگو کرد.

«جواد جنگی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه با اذعان به اینکه محرومیت زدایی در حوزه آموزش و پرورش منطقه انزل در اولویت کاری قرار دارد؛ اظهار داشت: با وجود محدودیت منابع مالی، دولت مصمم به رفع مشکلات مناطق محروم است.

وی افزود: انسجام از صف تا ستاد آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در راستای برنامه ریزی برای حل مسائل آموزشی و تربیتی مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت عمومی و اختصاصی‌ کشور است؛ افزود: هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه و تحقق ساحت‌های شش گانه تربیتی این سند است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: کار آموزش و پرورش، انسان سازی و ایجاد شایستگی پایه ای دانش آموزان برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی است.

جنگی ادامه داد: مولفه های تعلیم و تربیت در ایران اسلامی باید با گزاره های ارزشی و مطالبات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش مطابقت داشته باشد.

در این جلسه اعضای شورای اموزش و پرورش منطقه انزل به بیان مشکلات آموزشی و پرروشی این منطقه اعم از معضل کمبود فضای آموزشی، بازماندگان از تحصیل و کمبود نیروی انسانی پرداختند.