تفاهم نامه همکاری شرکت مخابرات آذربایجان غربی با شهرداری مهاباد

به منظور آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با نام اختصاری "نجما" در استان آذربایجان غربی ، تفاهم نامه‌ همکاری در راستاتی توسعه این طرح ، بین مخابرات منطقه آذربایجان غربی و شهرداری مهاباد به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، تفاهم نامه همکاری در خصوص نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران با نام اختصاری “نجما” در استان آذربایجان غربی ، بین شهرداری و مخابرات منطقه آذربایجان غربی با حضورشهردار شهرستان مهاباد ، مدیر مخابرات منطقه ، جانشین معاون تجاری ، رئیس اداره روابط عمومی مخابرات منطقه برگزار شد .

در حایشه این مراسم ، نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی در اشاره به امضای این تفاهم نامه همکاری گفت : این تفاهم نامه به منظور مشارکت و همکاری دوجانبه درخصوص ایجاد شبکه وتوسعه زیرساخت و بهره برداری از سرویس FTTX برای ایجاد شهر هوشمند با رویکرد هم افزایی در رفع نیازمندی طرفین و ارائه سرویس مورد نیاز شهروندان در شهرستان مهاباد منعقد شده که امیدواریم با تلاش همکاران مجموعه مخابرات منطقه بتوانیم این سرویس با کیفیت را در اختیار مردم شهرستان مهاباد قرار دهیم .

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با تاکید بر موضوع پیاده سازی طرح توسعه فیبرنوری و استفاده از ظرفیت‌های استان در خصوص ارتقاء شاخص های ارتباطی خاطرنشان کرد : این پروژه در سطح استان آغاز شده وجهت پیشبرد وتکمیل این طرح نیازمند همکاری وهماهنگی با سازمانهای مختلف هستیم که نقش شهرداری ها درتوسعه این طرح بیشتر نمایان است .

وی در ادامه تصریح کرد : گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و شتاب روزافزون نفوذ آن در زندگی مردم موجب شده تا مخابرات منطقه جهت تکمیل زیرساخت های مخابراتی و توسعه فیبر نوری در شهرستانهای استان جهت دسترسی شهروندان به سرویس های نوین ارتباطی در بستر فیبر نوری ، این پروژه را سطح استان توسعه ببخشد تا شهروندان استان از بتوانند از مزایایی این سرویس های باند پهن بهره مند شوند .

خداداد جانشین معاون تجاری هم دراین مراسم با تشریح مزایایی سرویس های باند پهن در قالب طرح ftth اظهارداشت : ما در طول اجرای این طرح نیازمند کمک شهرداری‌ها هستیم تا موانع در مسیر توسعه شبکه فیبر نوری برطرف شود و قطعاً این موضوع کمک شایانی به رشد و ارتقاء شاخص ارتباطی در سطح استان خواهد نمود