تقدیم شهدایی از ادیان و مذاهب مختلف نمونه بارز وحدت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تقدیم شهدایی از تشیع، اهل سنت و مسیحیان در این کشور نمونه بارز وحدت است، گفت: خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران زمینه حضور ادیان مختلف فراهم بوده و نمونه واقعی آن استان آذربایجان غربی است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی با بیان اینکه آذربایجان غربی همواره محل زندگی پیروان ادیان و مذاهب مختلفی است که با برادری در این استان زندگی می کنند، افزود: مقدس ترین مکان مذهبی زرتشتیان در تکاب، وجود قره کلیسای چالدران به عنوان مکان مقدس مسیحیان، نشانه زندگی مسالمت آمیز مردم آذربایجان غربی است.

وی همچنین زندگی اقوام و ادیان مختلف در آذربایجان غربی را نشانه تحقق واقعی شعار رنگین کمان اقوام و ادیان در این استان دانسته و خاطرنشان کرد: وجود مساجد متعدد، کنیسه یهودیان و کلیساها در یک شهر و خیابان بیانگر زندگی همراه با برادری و صلح ادیان مختلف در آذربایجان غربی می باشد.

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به برگزاری سومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی و قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس، اظهار داشت: برگزاری اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی قطعاً اثرات مثبتی داشته و صمیمیت و برادری موجود بین ادیان و مذاهب را تقویت و گسترش خواهد داد.