تلاش شرکت گاز آذربایجان غربی برای کاهش هدررفت گاز در سالجاری

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: با اینکه در بحث هدررفت گاز در شرایط قابل قبولی قرار داریم اما برنامه ریزی کردیم که حدود یک درصد از هدررفت گاز در استان کاسته شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان این مطلب گفت: در سال گذشته ۳ درصد مجموع مصرف سالانه، هدررفت گاز در استان کشف شد که مربوط به نشتی‌ها و پارگی‌های شبکه و یا ایرادات دقت تجهیزات دستگاه‌های اندازه‌گیری بود.

شیخی ادامه‌ داد: پیش بینی ما این است که با توجه به اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی هایی که انجام دادیم امسال حدود یک درصد در هدررفت گاز کاهش خواهیم داشت.

وی به رشد مصرف گاز در استان نیز اشاره کرد و افزود: افزایش مشترکین گاز خانگی و مشترکین صنایع در نتیجه توسعه گاز رسانی در آذربایجان غربی یکی از دلایل رشد مصرف گاز در سال گذشته بود که حدود ۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹  رشد را شاهد بودیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به تداوم روند توسعه گازرسانی افزایش مشترکین گاز در استان، اعلام کرد: پیش بینی ما این است که طی سال ۱۴۰۱ میزان مصرف گاز ۷۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و به ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد.