تماشاگران واقعی هنر تئاتر در جهان امروز همین مردم عادی جامعه هستند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در مراسم اختتامیه «رویداد نمایشی محرابیان آذربایجان غربی» در شهرستان ارومیه، بر جایگاه مردم عادی به عنوان تماشاگران واقعی هنر تئاتر در جهان امروز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، کوروش زارعی در ادامه سخنان خود در جمع هنرمندان گروههای نمایشی و مسئولان فرهنگی هنری آذربایجان غربی با اشاره بر اهمیت جایگاه مسجد در دین مبین اسلام و حضور همه اقشار جامعه در آن اظهار داشت: اجرای هنر تئاتر در راستای ترویج اخلاق انسانی در سطح مساجد کشور شأن و منزلت هنر نمایش و هنرمندان این عرصه را دوچندان می‌کند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت استفاده از هنر تئاتر افزود: تئاتر چیزی به غیر از اخلاق نیست و شما هنرمندان عرصه تئاتر ضمن آن که بایستی از خودتان مراقبت کنید؛ در ترویج اخلاق انسانی با استفاده از زبان هنر نیز کوشا بوده و تلاش کنید.

رویداد نمایشی محرابیان «بچه های مسجد» طی سال جاری از ۲۴ فروردین به مدت یک هفته با حضور ۱۱ گروه نمایشی در سطح ۵۰ باب از مساجد استان آذربایجان غربی در شهرستان‌های خوی، بوکان، میاندوآب، چایپاره و ارومیه برگزار شد که از این تعداد ۴ گروه نمایشی برتر با رای هیئت داوران به مرحله کشوری رویداد نمایشی محرابیان راه یافتند.