تمدید آموزش غیرحضوری مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی آذربایجان غربی

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در خصوص تمدید آموزش غیرحضوری مدارس در شهرهای قرمز و نارنجی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، متن این اطلاعیه بدین شرح است : در اجرای مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان از اول اسفتد ۱۴۰۰ تا ۵اسفند به شرح زیر اعلام می‌گردد :

 در وضعیت *قرمز* و *نارنجی*، کلاس های درس دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی *حضوری* و کلاس های درس تمامی مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک  هفته *غیر حضوری* و در بستر فضای مجازی ” شبکه شاد” خواهد بود.

 در وضعیت *زرد* با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت *حضوری* می باشد، در صورتی که در مدارسی دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد *شورای مدرسه* به مدیریت آموزش،و پرورش ( ابلاغ به ستاد مقابله با کرونای شهرستان و کسب مجوز)، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

 در وضعیت *آبی* آموزش مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی *حضوری* خواهد بود.

 شایان ذکر است ملاک وضعیت رنگ بندی شهرستان ها ( زرد، نارنجی و قرمز ) صرفا ستاد مقابله با بیماری با کرونا و هماهنگی با فرمانداران و بخشداران مناطق می باشد.