تمدید تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی و بنیاد ایران شناسی استان

تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی و بنیاد ایران شناسی استان در راستای همکاری‌های مشترک فرهنگی، پژوهشی، آموزشی تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی و بنیاد ایران شناسی استان با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی؛ سعیدعضدالدینی ملکی، رئیس بنیاد ایران شناسی، تمدید شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شبکه کتابخانه های عمومی از گسترده ترین سبکه های مردمی است، گفت: ایران اسلامی و استان آذربایجان غربی، دارای سبقه فرهنگی، تاریخی و تمدنی کهن و ارزشمند است و شناساندن تاریخ، فرهنگ، ادبیات و هنر استان و پاسداری از دستاوردهای مفاخر و بزرگان برای ارتقای جایگاه فرهنگی استان، ضروری است و میتوان با هم افزایی و تعاملات دو سازمان، از ظرفیت شبکه گسترده کتابخانه های عمومی در این راستا استفاده مؤثر کرد.

وی ضمن بیان اینکه کتابخانه های عمومی گنجینه کتب ارزشمند تاریخی- اجتماعی هستند، ادامه داد: شناساندن تاریخ، فرهنگ، ادبیات و هنر هر استان ، زمینه پیوند بین نسل‌ها را فراهم می کند؛ و کتاب می تواند حلقه‌ این اتصال باشد.

شایان ذکر است، این تفاهم نامه در راستای همکاری‌های مشترک فرهنگی، پژوهشی، آموزشی بوده و انجام امور تبلیغی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی، همکاری‌های مشترک فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و همکاری در برگزاری فعالیتهای فرهنگی شامل جشنواره های فرهنگی ،مسابقات کتابخوانی، مقاله‌نویسی، جلسات نقد و بررسی کتاب و … از مفاد آن است.