توافقنامه پروژه ملی توسعه فیبر نوری در ۱۴ شهرستان آذربایجان غربی امضا شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تاکنون از ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی در ۱4 شهرستان توافقنامه پروژه ملی توسعه فیبر نوری امضا شده و باتاکید معاون استاندارتا 48 ساعت دیگر همه قرارداد ها منعقد و پروژه وارد فاز اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی نژاد، در ششمین نشست هماهنگی اجرای نهضت توسعه فیبرنوری خانگی درآذربایجان غربی که با حضور معاون عمرانی استاندار ،شهرداران استان و مدیرعامل شرکت صبانت برگزار شد، گفت: بسیاری از موانع تا کنون با تلاش و همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرتفع شده و صبانت بعنوان مجری پروژه در استان از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین و حدود دو ماه پیش به استان معرفی شده است و طبق ابلاغ تا شش ماه دیگر باید۱۰۰ درصد مرکز استان و ۲۰ درصد شهرستان ها اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات تصریح کرد: طبق تصمیم دولت،تا پایان دولت سیزدهم باید ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها به زیرساخت فیبر نوری خانگی دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد:شرکت صبانت نیز طبق قرارداد باید تا شش ماه پس از صدور مجوز حفاری از طرف شهرداران هرشهر، پروژه را به صورت کامل اجرا کند.

جلیلی نژاد بیان کرد: با تصمیم دولت، طرح ارتقای این شاخص در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و قرار است که این رقم در بخش خانگی به ۸۰ درصد و در بین کسب و کار ها به ۱۰۰ درصد برسد که یک تکلیف قانونی است.

وی افزود: به ازای اختصاص فیبر نوری برای هر خانوار اعتباری قابل توجه از سوی دولت به اپراتور بعنوان حمایت از این طرح اختصاص داده شده است که این امر، نشان دهنده توجه دولت به توسعه اینترنت در بین خانوارهاست.

رهبر دین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ضمن تاکید بر موارد قانونی گفت: حداکثر تا ۴۸ ساعت دیگر قرارداد اجرا بین شهرداری ها با شرکت صبانت که طبق قانون از طرف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعنوان شرکت پیمانکار پروژه در استان معرفی شده است و همچنین مورد تاکید وزارت کشور نیز می باشد باید امضاء و پروژه مذکور وارد فاز اجرایی شود.

بر اساس این گزارش طی ضرب الاجل ۱۰ روزه در نشست قبل تمام تفاهم نامه ها بررسی و امضاء شد و در ۴۸ ساعت آینده جانمایی نقشه ها در شهرهای مختلف صورت پذیرفته و قرارداد اجرای پروژه فی مابین همه شهرداران و شرکت صبانت امضاء و در سه منطقه شمال، جنوب و مرکز استان اجرای پروژه کلید می خورد.