توانمندی و دلسوزی نسبت به نظام تعلیم و تربیت؛ مهمترین ویژگی مسوولان آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: دوری از سیاسی کاری، توانمندی و دلسوزی نسبت به نظام تعلیم و تربیت باید مهمترین ویژگی مسوولان آموزش و پرورش استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، نشست صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان با کارکنان حوزه ریاست اداره کل ظهر امروز در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

جواد جنگی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این نشست اظهار داشت: راهبرد برنامه ریزی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش استان در شاخصهای عمومی و اختصاصی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تکریم و حفظ حرمت معلم به عنوان متولیان فرهنگی جامعه یک ضرورت است؛ افزود: نگاه جامعه به فرهنگیان ویژه است لذا کلیه رفتار و سکنات آنها نقش الگویی در جامعه دارد.

وی خاطر نشان کرد: رساندن آموزش و پرورش استان به قله رفیع خدمات نظام تعلیم و تربیت را باید سرلوحه کارها قرار دهیم.

جنگی بیان کرد: دوری از سیاسی کاری، توانمندی و دلسوزی نسبت به نظام تعلیم و تربیت باید مهمترین ویژگی مسوولان آموزش و پرورش استان باشد.

وی افزود: بر اساس تعریف یونسکو، باسوادی توانایی تغییر است لذا آموزش و پرورش باید با تحول سازی در فرآیندها و بومی سازی تجربیات کشورهای توسعه یافته بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش متحول شود.

این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخصهای اختصاصی و عمومی سال گذشته در رتبه ۱۳ کشور قرار دارد که باید با تلاش بیش از پیش این رتبه ارتقا یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هدف غایی آموزش و پرورش تربیت جوانانی در تراز آرمانهای انقلاب اسلامی است.

همفکری و مشورت، تبدیل کثرت به وحدت، تکریم ارباب رجوع بویژه بازنشستگان عزیز، رعایت مراتب اداری در مکاتبات و دقت در ارائه آمار و اطلاعات از دیگر موارد مورد تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.