توزیع و عرضه ۲۵۶ تن مرغ کشتار روز در سطح بازار آذربایجان غربی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع و عرضه ۲۵۶ تن مرغ گرم کیسه ای و قطعه بندی شده در سطح بازار استان در روز شنبه ۱۱ آذر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، خسرو شهبازی گفت: میزان مصرف روزانه مرغ گرم در سطح استان به طور میانگین ۲۱۰ تا ۲۳۰ تن است که امروز ۴۰ تن مازاد بر روزهای اخیر مرغ به بازار تزریق شده است.

وی ادامه داد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود و این استان تامین کننده مرغ مورد نیاز استانهای همجوار از جمله آذربایجان شرقی است، در روزهای اخیر به دلیل افزایش تقاضا در بازار استانهای همجوار میزان مصرف مرغ در بین خانوارها نیز افزایش یافته است .

شهبازی تاکید کرد: با توجه به جوجه ریزی ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه ای در آبان ماه هیچ کمبودی در تامین مرغ استان وجود نخواهد داشت، حتی مازاد بر مصرف نیز تولید می شود.

وی از مردم استان درخواست کرد با خرید متعارف، از تقاضای غیر معمول برای خرید مرغ و ذخیره سازی بیش از نیاز خود در خانه خودداری کنند و با مشارکت در تنظیم بازار کالای اساسی مردم، مسولان و عوامل اجرایی ذیربط در این زمینه را همراهی کنند.