توسعه اشتغال با حمایت از کسب‌ و کارهای حوزه فناوری اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: نتیجه حمایت از کسب‌‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات به نفع تمامی کسب‌‌وکارها است و موجب ایجاد اشتغال و پویایی تمام حوزه‌ها می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم جلیلی‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، در نشست با مدیران هلدینگ اتراب در رابطه با پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات اظهار کرد: رویکرد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال و ایجاد ارزش افزوده در این بخش بوده و برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمایت مادی و معنوی از فعالین این بخش است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های بهره‌بردای از خدمات فناوری اطلاعات را به کمک خود فعالان این حوزه ایجاد کنیم و با کمک متخصصین این بخش بتوانیم وضعیت ICT استان را تقویت کنیم.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌های حمایتی از کسب‌‌وکارهای این حوزه را دارد، افزود: شرکت‌های حوزه ICT با توجه به شرایط خود که نوپا یا توسعه یافته هستند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی فراهم شده برای توسعه و گسترش کسب‌وکارهای خود استفاده کنند.

وی به وضعیت استان در زمینه شاخص توسعه‌یافتگی فناوری اطلاعات و برش استانی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات با توجه به مبلغ قرارداد شرکت‌ها به منظور تامین بخشی از نقدینگی مورد نیاز برای تامین نیروی انسانی و یا تجهیزات مورد استفاده پرداخت می‌شود.

گفتنی است در ادامه این نشست، نوبخت، مدیر عامل هلدینگ اتراب با معرفی زمینه‌های فعالیت این شرکت افزود: ما به دنبال ایجاد بستر اشتغال و توسعه بخش فناوری اطلاعات استان با بهره‌گیری از پتانسیل موجود در این بخش هستیم.

وی با ارائه آمار تحلیلی به حرکت بازار به سوی استفاده از فناوری اطلاعات برای گسترش اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گفت: هلدینگ اتراب با انتقال تکنولوژی و با مشارکت قانونی شریک خارجی که رتبه اول جهانی را در حوزه تخصصی مرکز ارتباطی در بیش از ۵۵ کشور دنیا و معتبرترین شرکت‌های جهانی دارد، تلاش می کند به همت متخصصان ایرانی فناوری‌های نوین را در ایران بومی‌سازی کند.

بر اساس این گزارش، هلدینگ اتراب با انتقال تکنولوژی روز جهانی و توجه به نیازهای داخلی اولین گام خود در داخل کشور توانست با یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی، شرکت ارتباطات مبین نت قراردادی بلند مدت در جهت بهره‌بردای محصول در آن شرکت قرارداد بسته و مقرر شد در اولین فرصت پروپزال پروژه‌های هلدینگ مذکور جهت استفاده از تسهیلات بند الف ماده ۱۸ تهیه و تحویل اداره کل شود.