توصیه های ایمنی در زمان وقوع طوفان

با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع طوفان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ضمن هشدار، مجموعه‌ای از توصیه‌های عمومی را برای آگاهی شهروندان و رعایت نکات ایمنی و آمادگی در برابر حوادث احتمالی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، بر اساس این گزارش، توصیه شده است که شهروندان طی ۴۸ ساعته آینده ضمن رعایت نکات ایمنی بیان شده، در صورت مشاهده هر گونه اتفاق غیر منتظره در رابطه با تجهیزات برقی مثل شکستگی تیر، سیم پارگی ناشی از سقوط درختان مراتب را به شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اطلاع دهند.

با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص وزش باد و وقوع طوفان طی روزهای آتی و امکان سقوط درختان و یا برخورد شاخه‌های آنها یا هر جسم دیگری مانند حلب بام منازل، داربست، تابلوهای تبلیغاتی روی شبکه‌های توزیع برق خواهشمند است شهروندان ضمن بازرسی پشت بام منازل خود، هر گونه جسمی را که امکان دارد در صورت وقوع طوفان به سمت سیم‌های برق پرتاب شود، پیش از وقوع طوفان نسبت به برداشتن این اشیا اقدام نمایند؛ همچنین ادارات و ارگان‌هایی که سازه تبلیغاتی اعم از بنر، داربست و … در محدوده شبکه‌های برق نصب نموده‌اند نسبت به جمع آوری این سازه‌ها پیش از وقوع طوفان اقدام کنند.

همشهریان عزیز توجه داشته باشند که در هنگام بارندگی و یا آبگرفتگی معابر به پست‌های زمینی و هوایی برق نزدیک نشوند و تا جایی که ممکن است از سیم‌های آویزان برق دور شده و در صورت مشاهده این موارد، موضوع را از طریق تماس با سامانه ۱۲۱ به شرکت توزیع نیروی برق استان اطلاع دهند.

با توجه پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌ها و شرایط جوی ناپایدار طی روزهای آتی؛ هم استانی‌های عزیز توجه نمایند که در هنگام برف روبی پشت‌بام منازل برف با سیم‌های برق برخورد نکنند

همچنین همشهریان از هر گونه تماس با تابلوهای برق و دیگر تجهیزات مربوطه خودداری نموده و در صورت مشاهده باز بودن درب تابلوها سریعا موضوع را به شرکت توزیع نیروی برق اطلاع دهند.

هم استانی‌ها دقت نمایند در زمان وقوع طوفان و یا پس از اتمام آن اگر هر گونه خاموشی و یا خللی در برق منازل خود مشاهده کردند هرگز تجهیزات برقی بیرون مثل جعبه انشعاب ها را باز و اقدام به تعمیر نکنند

ماشین خود را مقابل درب پست های زمینی برق پارک نکنید؛ همچنین از پارک کردن خودرو در مقابل تیرهای برق در زمان وقوع وزش طوفان خودداری نمائید.

لازم بذکر است شماره تلفن ۱۲۱ مرکز فوریت های برق و همکاران شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در سطح استان به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت رسانی و رفع اشکالات احتمالی در شبکه‌های برق می باشند .