تولید سالانه ۱۸۹۰ تن تخم مرغ صنعتی در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، از فعالیت ۲ واحد مرغ تخمگذار، در مجموع با ظرفیت سالانه ۱۰۵ هزار قطعه در شهرستان میاندوآب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا مقدم در بازدید از واحد مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع با ۱۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف در مرداد ماه سال ۱۳۷۰ تأسیس و به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: با فعالیت این مرغداری تمام اتوماتیک، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است و سالانه ۱۰۸۰ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: این واحد تولیدی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال توسعه از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه است و با بهره برداری از خط تولید جدید این مرغداری، تولید سالانه تخم مرغ در این واحد تولیدی به ۲۱۶۰ تن افزایش می یابد و زمینه اشتغال برای ۱۰ نفر نیروی کار جدید فراهم می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این واحد تولیدی یک واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت ۴۵ هزار قطعه و تولید سالانه ۸۱۰ تن تخم مرغ در روستای عسگرآباد این شهرستان فعال است.

رضا مقدم عنوان کرد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۰۰ هزار قطعه، ۲ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال، یک زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه ۵۰۷۷ تن گوشت سفید مرغ، یکی از شهرستان های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم مرغ است.