تولید ۵۲۰ تن گوشت ماهی در شهرستان میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از تولید ۵۲۰ تن گوشت ماهی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،  رضا مقدم  در رابطه با این خبر گفت: ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان میاندوآب وجود دارد که ۱۴ مزرعه به پرورش ماهیان سرد آبی و ۲ مزرعه به ماهیان گرم آبی اختصاص دارد.

وی هدف از برگزاری جلسه را تسهیل و رفع موانع تولید پرورش دهندگان ماهی شهرستان میاندوآب و رسیدگی به مشکل تخصیص آب برای واحد مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد در راستای توسعه ظرفیت این واحد تولیدی از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب عنوان کرد: جهت حل مشکل آب تخصیصی برای پرورش دهندگان ماهی دارای پروانه فعالیت کشاورزی در زمینه آبزی پروری، از آنجایی که بر اساس دستورالعمل های اداره امور منابع آب، آب تخصیصی برای فعالیت های کشاورزی در هر سال، ۶ ماه است و این در حالی است که مزارع پرورش ماهی در طول تمام ماه های سال به آب نیاز دارند از اینرو پیشنهاد شد حجم آب تخصیصی برای این واحدهای تولیدی به ۱۲ ماه تقسیم، تا آب مورد نیاز این واحدهای تولیدی در طول تمام ماه های سال تأمین شود.

مقرر شد پیشنهاد طرح شده جهت تعیین تکلیف نهایی به کمیته رفع موانع استان، توسط مدیر امور منابع آب شهرستان انتقال داده شود. همچنین نسخه ای از دستوالعمل ها و تفاهم نامه های موجود فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، در سنوات گذشته، در خصوص تخصیص آب و صدور مجوز برای پرورش دهندگان ماهی، توسط مدیر شیلات استان، در اختیار مدیریت امور منابع آب شهرستان میاندوآب قرار گرفت.