ثبت نام بیش از 167 هزار متقاضی برای دریافت مسکن ملی در آذربایجان غربی

رئیس اداره نظارت برطرح های مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ثبت نام167 هزارو477 متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،عارف سهرابی گفت:44هزار متقاضی در شهرستان ارومیه برای شرکت در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده اند،از این تعداد 4200 متقاضی واجد شرایط برای افتتاح حساب تایید شده ولی تا کنون فقط 1680 خانوار نسبت به پرداخت وجه اقدام نموده اند که به عنوان عضو موثر برای دریافت مسکن تفویض زمین شده اند.

سهرابی اظهار داشت: از سال 98 سه پروژه در سطح شهر ارومیه آغاز شده است، که پیشرفت در پروژهای خیابان ابوالفتحی،خیابان آزادی و میدان تیر طرزلو مابین 5تا80درصد می باشد که مطابق زمانبندی های صورت گرفته تا سال 1402 تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی ادامه داد:برای ساخت پروژه ها 350میلیون تومان وام از طرف دولت تخصیص داده شده و مبلغ250 میلیون تومان نیز آورده متقاضیان می باشد.

رئیس اداره نظارت برطرح های مسکن و بازآفرینی شهری خاطر نشان کرد:متراژ مفید واحد ها معمولا 85 متر میباشد که با احتساب مشاعات به 110متر نیز می رسد.

سهرابی در خصوص مشکلات و معظلات نهضت ملی مسکن اظهار داشت:عدم همکاری دستگاه های دولتی مبنی بر انتقال مالکیت اراضی مازاد،عدم همکاری اداره ثبت اسناد و املاک جهت اعمال ماده10 قانون جهش تولید مسکن،عدم همکاری بانک ها و موسسات مالی برای پرداخت تسهیلات مسکن و… برخی از مشکلات و معظلات نهضت ملی مسکن در استان میباشد .

 

علی سرخ چهره