مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

جابجایی نزدیک به ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از جابجایی نزدیک به ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای آذربایجان غربی، در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به حمل افزون به ده میلیون و ۷۰۸ هزار تن کالا در ده ماهه گذشته از سال جاری گفت : این مقدار در مدت زمان مشابه سال گذشته نزدیک به ده میلیون و هفتصد هزار تن کالا بود که در مقایسه حکایت از رشد یک درصدی در سال جاری را دارد.

وی افزود: در این مدت تعداد سفر انجام شده برای تناژ حمل شده کالا در استان نیز نزدیک به ۷۳۸ هزار سفر بوده است.

شکری ادامه داد: تا پایان دی ماه امسال همچنین افزون بر دو میلیون ۹۴۶ هزار تن سیمان نیز بوسیله نزدیک به ۱۶۳ هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل باری استان جابجا شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تعداد ناوگان باری فعال استان نیز تا پایان دی ماه سال جاری ۳۲ هزار و ۲۷ دستگاه با عمر متوسط ۱۵.۷۶ سال است و در این مدت نزدیک به ۲۷ هزار و ۲۱۱ راننده در بخش حمل و نقل باری مشغول به کار بودند.

شکری ادامه داد: تا دی ماه سال جاری برای ۱۹۵ دستگاه ناوگان باری در استان کارت هوشمند صادر شده و برای ۴۱ نفر نیز در بخش حمل و نقل باری استان به عنوان راننده فرصت اشتغال ایجاد شده است.