جذب گردشگران سلامت در آذربایجان غربی نیازمند معرفی ظرفیت‌های این حوزه است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان در حوزه گردشگری سلامت نیاز است که این ظرفیت‌ها در سطح کشور و منطقه معرفی و تبلیغ شود تا گردشگران سلامت با این ظرفیت‌ها آشنایی پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، رضا حیدری در حاشیه بازدید از بیمارستان میلاد ارومیه که با همراهی اعضای کمیته گردشگری سلامت استان انجام شد، با اشاره به تاریخچه پزشکی در کشور و ارومیه اظهار کرد: ساخت نخستین مرکز پزشکی دانشگاهی ایران توسط دکتر کاکران در ارومیه نشان از توجه ویژه به پزشکی در این شهر بوده و یکی از افتخارات مردم ارومیه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر نیز ارومیه و آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در حوزه پزشکی و درمانی گردشگر دارد که متاسفانه این امکانات در سطح کشور شناسانده نشده است.

او گفت: به‌دلیل مرزی بودن آذربایجان غربی مسافران زیادی از این استان تردد کرده و در این میان مسافران گردشگری سلامت نیز آمار بالایی دارند که باید با فراهم کردن امکانات و شرایط امکان جذب این مسافران در آذربایجان غربی فراهم کرد.

عضو هئیت مدیره بیمارستان میلاد ارومیه نیز در این جلسه گفت: اگر بتوانیم یک درصد بیماران گردشگری سلامت را در آذربایجان غربی جذب کنیم می‌توان درآمدزایی خوبی برای استان کسب کرد.

انتظامی افزود: بیمارستان میلاد ارومیه متعلق به شرکت پیشگامان سلامت ارومیه بوده که در سال ۹۸ تاسیس شده و از سال ۱۴۰۰ فعالیت عمرانی ساخت بیمارستان انجام و فعالیت آن آغاز شد.

او تصریح کرد: این بیمارستان دارای پنج طبقه با بخش‌های مختلفی از جمله بخش سی سی یو، آی سی یو، اورژانس، بخش ویژه بیماران خارجی و … بوده که از نظر ایمنی و فنی نیز طبق استاندارد جهانی احداث شده است.

عضو هئیت مدیره بیمارستان میلاد ارومیه گفت: امسال سعی می‌شود ۵۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی اضافه شده و در نظر است تعداد تخت‌ها در آینده به ۳۰۰ عدد برسد و در این راستا تا شهریور ۱۴۰۴ سعی می‌کنیم دو طبقه دیگر با تجهیزات درمانی و اقامتی به بیمارستان اضافه شود.