جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد بازوی حرکتی محیط زیست هستند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط کم آبی در سال جاری، تالاب طالقان شهرستان نقده با مشکلات فراوانی روبرو شده هست.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،سعید شهند افزود: برای بررسی مشکلات موجود و همچنین دیدار با اهالی روستاهای حاشیه تالاب طالقان بازدیدی از تالاب انجام و از نزدیک با مردم شریف این روستا گفتگو و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات، هم فکری با جوامع محلی وتشکل های مردم نهاد امری مهم و ضروری است، چون اهالی جوامع محلی و تشکل های مردم نهاد مستقیما با مشکلات تالاب درگیر هستند و آن را لمس می کنند.

شهند گفت: جوامع محلی وتشکل های مردم نهاد درخصوص تالاب حرکت های خوبی را برای برون رفت از مشکلات موجود به عنوان بازوی حرکتی محیط زیست انجام داده اند که جا دارد از  اقدام ارزشمند آنان تشکر و قدردانی کنم.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در این دیدار مسیرهای آبگیری تالاب طالقان با بهره گیری از تجربه وشناخت جوامع محلی وتشکل های مردم نهاد مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مناسب ترین مسیر انتخاب و برای لایروبی وانتقال آب توصیه های لازم ارائه شد.

حجت جباری معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در سخنانی گفت: تثبیت حق آبه تالاب از جمله راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات تالاب است وبر تحقق آن تاکید کرد.

تالاب طالقان حدود ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و در ۵کیلومتری شمال شرقی شهرستان نقده واقع شده است.