دکتر سارا زمانی در گفتگو با قارتال نیوز:

جوان سازی صورت و کوچک کردن بینی با استفاده از روش جدید اندولیفت میسر شده است

متخصص پوست و مو گفت: اندولیفت روشی است که با استفاده از آن چربی های اضافی مناطقی از بدن بویژه صورت را حل کرده و از بین می برد و کاربرد اصلی آن در جوان سازی صورت و کوچک کردن بینی می باشد که در مواردی می تواند جایگزین جراحی نیز شود. 

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دکتر سارا زمانی، متخصص پوست و مو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: یکی از اولین متخصصینی است که در شمالغرب کشور روش اندولیفت را مورد استفاده قرار داده است.

وی در خصوص سوابق تحصیلی خود گفت: متخصص پوست و مو، ورودی ۷۹ دانشگاه علوم پزشکی تهران و ورودی ۸۸ دوره تخصصی پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشم.

زمانی افزود: از سال ۹۲ در ارومیه فعالیت خود را در زمینه پوست مو آغاز کردم و مدت ۷ سال است که در کلینیک خصوصی خودم واقع در خیابان حسنی ارومیه فعالیت می کنم.

وی درباره روش جدید” اندولیفت” گفت: نزدیک ۸ سال است که این روش در دنیا مورد استفاده  قرار گرفته و حدود ۶ سال قبل دستگاه آن وارد ایران شده و من هم از ۴ سال قبل شروع  به کارکردن با این دستگاه کرده ام که می توانم بگویم در خطه شمال غرب یکی از اولین متخصصینی بوده ام که تجربه کار با اندولیفت را داشته ام و خوشبختانه تمامی مواردی که با اندولیفت تاکنون کار شده، موفق و رضایت بخش بوده است.

این متخصص پوست، اندولیفت را یکی از روش های جدیدی عنوان می کند که در لیفت صورت و حتی در لیفت بدن هم مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر زمانی درباره نحوه کار دستگاه ” اندولیفت” اظهار داشت: این لیزر در حقیقت لیزر دایود می باشد که ساخت شرکت یوفتون ایتالیا بوده و کاری که می کند این است که یک فیبر ظریف در حد ۳۰۰ نانومتر زیر پوست قرار داده شده و تنظیمات خاصی دارد. در یک سری نقاط دلخواه، ذوب چربی انجام داده و در یک سری نقاط سفتی و لیفت پوست را انجام می دهد.

دکتر زمانی در مورد هدف از اختراع روش اندولیفت اظهار داشت: در صورت های پر که افزایش حجم چربی دارند، لیفت با نخ یا هایفو یا روش های دیگر  جواب دهی خوبی نداشته مثلا در هایفو امواج اولتراسوند نفوذ ثابتی دارند و در صورت های پرتر و درشت تر، امواج به لایه های عمقی تر که می خواهیم سفت کنیم نمی رسد، به این دلیل دستگاه اندولیفت را اختراع کردند که بتوانیم دسترسی بیشتری به نواحی داخلی و زیرین پوست داشته باشیم و بتوانیم در نواحی دلخواه زیر پوست کار کنیم.

دکتر زمانی کارکرد اصلی اندولیفت را جوان سازی صورت عنوان کرده و افزود: ما در جوان سازی صورت مشکلی که با افزایش سن داریم این است که در یک سری نقاط صورت افزایش حجم چربی داریم، مثل کنار خطوط خنده – ناحیه افتادگی کنار فک – غبغب و در  نقاط دیگر مثل گونه ها ،دور چشم و نواحی فوقانی صورت  کاهش حجم چربی و تحلیل استخوان داریم. در نتیجه با افزایش سن و پیری، پوست صورت به شکل هشت (۸) درمی آید، هر چقدر بتوانیم صورت را به شکل هفت (۷) در بیاوریم جوان سازی بیشتری خواهیم داشت.

وی افزود: کاری که با لیزر اندولیفت می کنیم  ذوب چربی در نواحی با افزایش حجم چربی و سفت کردن پوست روی ان می باشد. تفاوت آن با ساکشن این است که پوست روی محل ساکشن سفت نمی شود چون چربی زیرش خالی شده و پوست شل می شود ولی  اندولیفت کاهش حجم چربی توام با سفتی پوست پوست ایجاد میکند که در نتیجه صورت به حالت وی (V) برمی گردد.

وی، به کارکرد روش اندولیفت در کوچک کردن بینی اشاره داشته و عنوان کرد: روش اندولیفت در مورد بینی استخوانی عملا کاربرد زیادی ندارد زیرا اثرش روی چربی بوده و کجی استخوان یا غضروف با این روش اصلاح نمی شود. یکی از کارآیی های جدید این روش در بینی های  گوشتی است که امکان انجام جراحی به دلیل عوارض برای ان کمتر است، چرا که پوست رویی کلفت و چربی زیری زیاد بوده و ریسک چسبندگی داشته و لذا جای زخم می ماند.

دکتر زمانی افزود: ما با روش اندولیفت در بینی های گوشتی، چربی ناحیه برجسته را ذوب کرده و پوست بینی را سفت تر می کنیم که باعث جمع شدن بینی و کوچک تر شدن آن می شود. اندولیفت بینی گوشتی  با توجه به عوارض جراحی بینیهای گوشتب روشی بسیار مناسب می باشدو هزینه بسیار کمتری را دارا می باشد. تنها عارضه اش این است که اگر ناحیه اشتباه استفاده شود کارکرد عصب امکان دارد بصورت موقت مختل شود که متخصص با توجه به اینکه این نواحی را تشخیص می دهد، به این نواحی ورود نمی کند.

وی همچنین روش اندولیفت را در بیمارانی که لیپوساکشن کرده و دوباره که وزن گرفته اند و در ناحیه شکم دچار ناهمواری شده اند، عنوان نموده و گفت: با اندولیفت چربی اضافی ذوب و نواحی چسبندگی باز می شود. در اسکار و آکنه و پوست لک دار که روشهای تهاجمی دیگر باعث افزایش لکها می شوند اندولیفت با توجه به اینکه روی پوست زخم ایجاد نمیکند قابل استفاده می باشد . این روش هم چسبندگی را باز می کند هم کلاژن سازی می کند.

دکتر زمانی در پایان اشاره کرد: کاربرد دیگر روش ” اندولیفت” در رفع سینوس، چرکی زیربغل یا کشاله است.

مصاحبه از کمال الدین نیک رفتار خیابانی