حجاب با برخورد قهری حل نمی شود/ سازمان تبلیغات اسلامی جز پرچم داران اصلی جهاد تبیین است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: یکی از اشتباهاتی که در سال های گذشته صورت گرفت این بود که به جای مطالبه از مسئولین فرهنگی برای فرهنگ سازی، از نیروی انتظامی خواستند با آن برخورد کند و مسله فرهنگ با امنیت اصلاح نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، حجت الاسلام منصور امامی  روز چهارشنه در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد،اظهارداشت: در اغتشاشات اخیر دشمن برنامه ریزی کرده بود بانوان کم حجاب روسری خود را بردارند را به میدان بیاورد اما آن ها خودشان از مهم ترین مدافعان حجاب و انقلاب شدند.

وی ادامه داد: حجاب در عین مسئله شرعی بودن یک قانون  و فرهنگ است و دو دیدگاه به این مسئله وجود دارد که مردم شرق زمین در گذشته با لباس های بلند و با پوشش شناخته می شدند و متاسفانه نتوانستیم در این خصوص روشنگری کنیم.

امامی در خصوص دیدگاه غرب نسبت به زن گفت:در غرب زن به صورت کالا و ابزار ارائه می شود و غرب باید نسبت به این نگرش خود از زنان خجالت بکشد و لازم است ما این ها را رسانه ای کرده و به مردم بازگو کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در اوائل انقلاب به زنان فرمودند؛ من شما را به رهبری نهضت قبول می کنم و دشمن به قدرت زنان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن پی برد و لذا به دنبال از بین بردن و تضعیف جایگاه مادر، همسر و تقدس زدایی از زن می باشد و در این راستا یک جنگ رسانه ای تمام عیار را علیه زنان کشور شروع کرده است.

امامی با بیان اینکه رویکرد تبلیغات اسلامی تبیین محور و مسجد محور بودن برنامه ها اجرا می شود،گفت: مادحین و هیئتی ها با وجود این که خودشان جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند اما در زلزله خوی به میدان آمده و سازمان تبلیغات اسلامی را تبدیل به پایگاه کمک های مردمی و جهادی کرده بودند.

وی ادامه داد: هم چنین در رزمایش کمک های مردمی که توسط کانون مداحان برگزار شد، مادحین به اقشار مختلف نیازمند حدود ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک کرده اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به فعالیت واحد ادیان و مذاهب تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که آذربایجان غربی استان وحدت و مقاومت است در این راستا سال گذشته افطاری هایی تحت این عنوان در ۸ شهر استان کلید خورد که مورد تجلیل مسئولین کشوری نیز قرار گرفت و امسال نیز این جلسات برگزار می شود.

امامی تجلیل از خانه های قرآنی، کارآفرینان اهل سنت، فعالین عرصه جهاد تبیین، برگزاری مراسمات سبط النبی در ماه محرم، اعزام حدود ۴۰ روحانی اهل سنت به پیاده روی اربعین، تجلیل از سادات در ایام غدیر، برگزاری کارگاه های قرآنی، آموزشی و رفع شبهات برای اهل سنت از دیگر اقدامات واحد ادیان و مذاهب دانست و گفت: در ایام شهادت سردار سلیمانی سومین همایش ” وحدت ادیان و اقوام در مکتب حاج قاسم” در ارومیه با حضور نمایندگان جبهه مقاومت یمن، جمهوری آذربایجان، نماینده آشوریان در مجلس، مشاور ادیان و اقوام رئیس جمهور و اسقف ها و کشیش های مسیحی در ارومیه برگزار شد.