حقایقی درباره مصرف طلا در دنیا

طلا در کشورهایی مانند چین- هند- کشورهای عربی و منطقه خاورمیانه مصرف زیادی دارد. 

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در برخی ادیان همچون هندوئیسم، طلا مقدس است. همچنین طلا وسیله‌ای برای تقدیس است و در آیین بودایی برای تزئین مجسمه‌ها و معابد بودا، کاربرد فراوان دارد.

بهمین جهت نیز هند اولین کشور دنیا در خرید و استفاده از طلا بشمار رفته و مصرف طلا توسط مردم چین نیز بسیار به هند شبیه هست. بعبارت دیگر مردم دو کشور هند و چین بیشترین خرید و مصرف طلا را دارند.

در ایران و کشورهای خاورمیانه نیز از طلا برای تزئین زیارتگاه‌ها استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از مناطق به طور سنتی، هدیه مرسوم و رایج در جشن‌ها و مراسم عروسی است.

در میان بانوان ایرانی نیز استفاده از طلا مرسوم بوده و حتی خرید طلا تضمینی برای حفظ یا افزایش ارزش دارایی‌هاست.

گزارش یک موسسه بین المللی نشان می دهد که مردم ایران سالانه بیش از ۶۰ تن طلا و نقره مصرف می کند و از نظر مصرف طلا در رتبه هجدهم جهان قرار گرفته است.

کشورهایی که قیمت طلا در آنها گران‌تر است شامل سوئیس- ژاپن- نروژ- انگلستان- ترکیه و دانمارک بوده و در مقابل کشورهایی که قیمت طلا در آنها ارزان‌تر است شامل امارات متحده عربی- هنگ‌کنگ – سنگاپور- تایلند- مالزی- مکزیک- آمریکا- عربستان سعودی- آفریقای جنوبی- اتریش- استرالیا- اندونزی- کلمبیا و هند می باشند.

طلاهای سوئیس به دلیل خلوص بسیار بالا (معمولاً ۹۹٫۹۹%)، دقت در فرآیند پالایش و رعایت استانداردهای سختگیرانه بین‌المللی به عنوان بهترین طلا از نظر کیفی در جهان شناخته می‌شوند.