حل مشکل ساکنان بافت تاریخی ارومیه یکی از اولویت‌ها باشد

مدیرکل و شورای معاونان میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، به مناسبت فرا رسیدن بهارطبیعت و عید نوروز، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونان این اداره‌کل با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار پس از ارائه گزارش توسط آقای صفری، ضمن تشکر از اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: گزارش ارائه شده خوب و خوشحال کننده است و توجه به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی آذربایجان غربی و حل مشکلات معیشتی مردم وایجاد اشتغال در راستای تحقق شعار سال داشته باشد که در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نقش مهمی را می‌تواند ایفا کند.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حل مشکل ساکنان بافت تاریخی ارومیه نیز یکی از اولویت‌ها باید باشد که برگزاری ۱۶ جلسه در سال گذشته برای حل این مشکل نشان از جدیت دست اندرکاران در این امر دارد همچنین ساماندهی و مرمت فاز اول مسجد جامع ارومیه که به‌عنوان یکی از بناهای مذهبی و تاریخی مهم استان است جای قدردانی دارد و این روز‌ها شاهد بازدید گسترده مسافران نوروزی از این اثر تاریخی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای میزبانی از مسافران اظهار کرد: ۲۷ دستگاه اجرایی عضو این ستاد بوده و همگی با آمادگی کامل با راهبری استاندار آذربایجان غربی به استقبال از نوروز رفتند.

مرتضی صفری افزود: امسال با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت ویژه‌برنامه‌های نوروزی متناسب با حال و هوای این روزها تدوین و اجرا شده است.

او با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در سال گذشته ادامه داد: در سال گذشته مدرسه هدایت ارومیه وخانه انصاری با دستور استاندار آذربایجان غربی تحویل میراث‌فرهنگی شد که مدرسه هدایت به اولین خانه صنایع‌دستی استان تبدیل شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین مقرر شده است شهربازی قدیمی ارومیه تبدیل به بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال غرب کشور و سه موزه تخصصی در محل مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه راه‌اندازی شود.

صفری تصریح کرد: در سال گذشته اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در شاخص‌های ارزیابی از رتبه ۲۷ به رتبه ۷ ارتقا یافته و با ۱۴ پله رشد، رتبه اول بیشترین میزان رشد را در بین ادارات کل کشور کسب کرده است

او اعلام کرد: در یک سال گذشته ۳۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های استان اضافه شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی گفت: طرح مطالعات ویژه بافت تاریخی ارومیه نیز با پی گیری‌های اداره کل راه و شهرسازی به پایان رسیده و برای تصویب به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال شده است که در این طرح تلاش شده رفاه ساکنان این بافت به طور جدی مورد توجه باشد.