رییس اتاق بازرگانی ارومیه در دیدار با رییس کل دادگستری آذربایجان غربی؛

حمایت قضایی از سرمایه گذاران قطعا در رشد تولید موثر است

رییس اتاق بازرگانی ارومیه در دیدار رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حمایت قضایی از سرمایه گذاران و کارآفرینان قطعا در رشد تولید و کاهش تورم موثر است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، قاسم کریمی در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق ارومیه با ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: با ورود دستگاه قضایی استان در امر احیا واحدهای راکد و نیمه راکد امروز شاهد افزایش سطح اشتغال استان بوده که این امر قطعا با تلاش دلسوزانه و همراهی نمایندگان قوای قضاییه و مجریه با بخش خصوصی بوجود آمده است.

کریمی با اشاره به توجه ویژه رییس دستگاه قضایی آذربایجان غربی به اشتغال و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: این امر امروزه باعث پایین آمدن نرخ جرم در استان گردیده که نیاز است این امر با جدیت بیشتری توسط سایر نهادها در همراهی با دستگاه قضایی استان انجام پذیرد.

وی در ادامه افزود: دادگستری آذربایجان غربی با تمام ظرفیتهای خود از جمله کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در کنار فعالان اقتصای ، کارآفرینان و صاحبان صنایع بوده است و این امر قطعا در رشد تولید و کاهش تورم در استان موثر خواهد بود.

کریمی افزود: بانکهای استان قطعا باید در ایفای نقش اجتماعی خود در استان نقش موثر تری ایفا نمایند و در اموری همچون حمایت از خانواده زندانیان نیازمند و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به وظایف خود عمل نمایند.

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به کمبود صنایع مادر در استان افزود: ایجاد واحدهای صنایع مادر در آذربایجان غربی قطعا در ایجاد صنایع پایین دست و افزایش اشتغال موثر خواهد بود که این امر نیازمند ورود دستگاه قضا بعنوان حامی سرمایه گذاران میباشد.

کریمی با تشکر از احیای واحدهای راکد صنعتی استان توسط رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: واحدهای راکد به افرادی که اهلیت تخصصی آن افراد قبل واگذاری توسط دستگاه های قضایی و امنیتی مورد تایید باشد قطعا مورد حمایت پارلمان بخش خصوصی استان نیز خواهد بود و اتاق بازرگانی نیز بعنوان مشاوری امین در این امر حاضر به مشارکت و همکاری میباشد.

رییس اتاق بازرگانی ارومیه در پایان افزود: کمک به تقویت مرکز داوری و حل اختلاف اتاق بازرگانی ارومیه و کمک به ایجاد مراکز شورای حل اختلافات تجاری با کشورهای همسایه در محل اتاق ارومیه ، قطعا در رفع مشکلات فعالان اقصادی آذربایجان غربی در مبادلات بین المللی نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت.

در ادامه جلسه اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به بیان نکته نظرات خود در خصوص رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان در حوزه قضایی پرداختند.