خام فروشی و عدم توسعه عامل اصلی بیکاری در آذربایجان غربی

مدیرعامل انجمن خانه فرهنگ فعالین مدنی آذربایجان گفت: در استان5۳۳ معدن فعال وجود دارد که سهم اشتغال آن ها فقط یک درصد است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، امیر مقدمی کیا با بیان اینکه انجمن خانه فرهنگ فعالین مدنی آذربایجان با موضوعیت فرهنگی و اجتماعی شروع به فعالیت کرده است، گفت: این انجمن در سال ۹۷ به شماره ثبت ۱۳۲۲ فعالیت خود را با هدف فرهنگ سازی در راستای ارزش های زبانی، دینی و مذهبی، اشتغال زایی، محیط زیست و… آغاز کرده است.

وی با اشاره به اهمیت پوشش و حجاب، گفت: تشویق اقوام به استفاده از لباس های بومی بهترین راهکار برای مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب است.

مدیرعامل انجمن خانه فرهنگ فعالین مدنی آذربایجان با انتقاد نسبت به عملکرد دولت در مقوله زبان مادری اقوام، اظهار داشت: والدین باید خلا دولت را در بحث آموزش زبان مادری جبران کنند.

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین وظیفه های والدین در جهت تربیت فرزند، آموزش خواندن و نوشتن زبان مادری به کودک است.

مقدمی کیا با اشاره به وضعیت بیکاری استان، اظهار داشت: مدیران اجرایی در آذربایجان غربی فعال نبوده اند، استان دارای۵۳۳ معدن در حال بهره برداری می باشد که سهم اشتغال از این میزان بنا به گفته استاندار فقط یک درصد است.

وی افزود: ما بزرگترین معدن طلای خاورمیانه را داریم ولی از این ظرفیت هیچ بهره ای برای استان وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن خانه فرهنگ فعالین مدنی آذربایجان خاطر نشان کرد: مسئولین ذی ربط و نمایندگان مجلس باید پیگیر اعتبارات و سرمایه گذاری های ملی در استان باشند تا شاهد پیشرفت و رونق در منطقه باشیم.

 

خبرنگار علی سرخ چهره