خانه خلاق در دانشگاه عملی کاربردی مدیریت صنعتی آذربایجان غربی راه اندازی میشود

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون ثبت نام های جدید و فعالیت های دانشگاه با اشاره به بحث های مهارتی گفت : ٣٠ درصد از مقطع تحصیلات دانشگاهی در برنامه ششم توسعه می بایست مهارتی شد که متأسفانه به کمتر ١٢ درصد رسید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،دکتر سهراب عبداله زاده با تاکید بر رسالت های مهارتی مجموعه افزود : بر اساس تصمیم سازمان دانشگاه هیچ مرکز جدیدی مگر با شرایط و تایید اشتغال‌ دایر نخواهد شد و مجوزی صادر نمی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود ١٠٠٠ مدرس کددار در سطح استان تدریس می کنند، گفت : کرونا لطمه بزرگی به دانشگاه های مهارتی زد و باعپ افت شدید مجموعه شد.

دکتر سهراب عبداله زاده افزود : در حالی که سال های گذشته حتی یک دوره برگزار نشد ولی امسال تاکنون ٢٧ دوره کوتاه مدت در دستور کار قرار گرفته و رویدادهای شتابی بشدت در حال گسترش می باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری ۶ رویداد استارتاپی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ٣ مورد برگزار و ٣ مورد دیگر تا پایان سال برگزار می‌شود.

دکتر سهراب عبداله زاده تصریح کرد : در حال راه اندازی خانه خلاق در دو مرکز تکاب و مرکز مدیریت صنعتی هستیم که در صورت تکمیل و تسریع فرایند تا پایان سال دایر می شوند.


دکتر صدقی معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی هم در این نشست در خصوص پذیرش تکمیل ظرفیت گفت : ثبت نام دوره کارشناسی از چهارم لغایت چهاردهم و کاردانی از هفتم لغایت هفدهم در ۴ حوزه مدیریت و خدمات اجتماعی، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاوزی با ١٣۴ کد رشته و ظرفیت ٩۶٠٠ نفر برای ١۵ مرکز موجود استان با ۶٠ درصد کاردانی و ۴٠ درصد کارشناسی انجام‌ می گیرد.

وی تعداد دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی را ۴٠۴٩ اعلام کرد و خاطرنشان کرد : جذب دانشجویان در دوره های جدید فرصت خوبی برای عموم علاقمندان و خود مجموعه می باشد.

معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی افزود : از نیمه دوم مردادماه نیازسنجی انجام گرفت که ۴۴۶ تقاضا در سامانه جذب کد مدرسی درخواست ثبت شد که در مرحله بررسی برای اعلام مصاحبه و صدور کدمدرسی ۴٠ نفر در ۴ گروه تا پایان سال به سرانجام می رسد.

مهندس مهدی عبدی پور رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه حدود ۴٩۴ دانشجو در حال تحصیل هستند، گفت : این مرکز برای بهمن در ١٠ کد رشته شامل دانشجو پذیرش می شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان غربی بیان کرد: دانشگاه در ورودی های جدید که از تاریخ ۴ دی ماه آغاز و تا تاریخ ١۴ کارشناسی و از هفتم لغایت هفدهم کاردانی در رشته های مدیریت کسب و کار، گردشگری،روابط عمومی،خسابداری امور مالی،حقوق خدمات مالی،حقوق حمل و نقل و تجارت،امور بانکی،امور بیمه،امور گمرکی،بازیگری،فیلم سازی،موسیقی،طراحی گرافیک،تجهیزات شبکه،تولید محتوای دیجیتال، فناوری اطلاعات در مقاطع کاردانی و کارشناسی با تخفیفات ویژه، وام و تسهیلات دانشجویی و غیره در محل ارومیه _خیابان عمار_خیابان حج_خیابان مدیریت صنعتی ،دانشجو می پذیرد.