خوشاکو الماس برفی ارومیه

پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای تفریحات هیجان‌انگیز زمستانی است. این پیست که تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی و از جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود، با چشم‌اندازهای عالی، کوه‌هایی با شیب مناسب و امکانات کافی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به‌ سمت خود جذب می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز؛ پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوبترین جاذبه های زمستانی استان آذربایجان غربی به‌ حساب می آید که در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه برفگیر راژان، روستای خوشاکو جای گرفته است.

معرفی پیست اسکی خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو با ۵۰ هزار مترمکعب پوشش گیاهی، در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱۲۰۰ متر طول دارد.این پیست یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف،اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و همچنین علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی زیادی را به سوی خود جذب میکند.

امکانات پیست

پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی نیز دارد. در این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهند.
همچنین برای رفاه حال مسافران و ورزشکاران یک هتل به همراه یک رستوران در نزدیکی پیست قرار دارد.

این پیست به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی مناسب، قابلیت ایجاد پیست اسکی روی چمن در فصل تابستان را نیز دارد. اما تا به امروز هیچ اقدامی در جهت استفاده از پیست در سایر فصول انجام نشده‌است.

ساعات کاری پیست

پیست اسکی خوشاکو ارومیه از ساعت ۹ صبح لغایت ۴ بعدازظهر آماده‌ی خدمات رسانی به مراجعه کنندگان محترم است. شایان ذکر است که در مواقع سرد سال علاوه بر جاده‌ی منتهی به پیست الباقی جاده‌ها نیز برفی هستند. از این رو حتماً تجهیزات لازم را همچون زنجیر چرخ با خود به همراه داشته باشید که برای عبور و مرور دچار مشکل نشوید. پس اگر طرفدار ورزش اسکی هستید و یا می‌خواهید در آخر هفته به همراه خانواده یک برف بازی یا تیوپ سواری یا پاراگلایدرسواری به یادماندنی را تجربه کنید،‌ پیست اسکی خوشاکو ارومیه با امکاناتی مناسب گزینه‌ای عالی برای شما میتواند باشد.

 

مسیر دسترسی به پیست اسکی خوشاکو:

مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌ سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌ سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.

مسیر دوم: از ارومیه به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌ سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.


تهیه گزارش : علی سرخ چهره