دانشجویان بین الملل ممتاز و رتبه اول می توانند در مقطع رزیدنتی در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه تحصیل دهند

اولین جشن پایان سال دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورخ 14 تیر 1401 با حضور رئیس دانشگاه، معاونین، روسای دانشکده ها، سرپرست مدیریت روابط بین الملل ، سرپرست امور دانشجویی و جمعی از اساتید و دانشجویان بین الملل در محل آمفی تئاتر دانشکده پزشکی برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دکتر ولی زاد در این جلسه ضمن اشاره به تاریخچه و پتانسیل استان آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به عنوان قدیمی‌ترین مدرسه طب نوین ایران به بیان فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه در حوزه بین الملل پرداخت.

وی افزود : فعالیت در حوزه بین الملل با پذیرش دو دانشجو در سال 97 شروع شد و امروز بیش از 240 دانشجوی بین الملل، در چندین رشته از کشورهای هند، ترکیه، عراق و پاکستان در این دانشگاه تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این مراسم ضمن آرزوی موفقیت برای این دانشجویان اضافه نمود: دانشجویان بین الملل بایستی سفیران فرهنگی ایران و ایرانیان باشند و کشور ایران و استان آذربایجان غربی را خانه خود بدانند.

برگزاری برنامه های هنری متنوع با مشارکت دانشجویان بین الملل و معرفی کشورهای مبدا ادامه بخش این مراسم بود.

در ادامه این مراسم، طرح سوال و بیان مشکلات و چالش ها از جانب دانشجویان و ارائه پاسخ از جانب رئیس دانشگاه علوم پزشکی از دیگر بخش های این مراسم بود.

تقدیر از دانشجویان ممتاز و اهدای روپوش پزشکی به این دانشجویان  حسن ختام این مراسم بود.

در حاشیه تقدیر از دانشجویان بین الملل دکتر ولی زاد به منظور تشویق دانشجویان  عنوان داشت: دانشجویان ممتاز و رتبه اول می توانند در مقطع رزیدنتی در دانشگاه ارومیه ادامه تحصیل دهند.