دریافت کارت تردد و شناسایی هویت بيش از ۵۰ درصد خانوارهای عشایری آذربایجان‌غربی

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم ثبت تقاضاى عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد و شناسائى هويت عشايرى در سامانه مجوزهاى الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی سماک گفت: تاکنون کارت تردد بيش از ۵۰ درصد از خانوارهای عشایری این استان صادر شده است و باقی خانوارها نیز باید برای دریافت کارت اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علی ناجی، مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی، با اشاره به لزوم ثبت تقاضاى عشایر استان برای دریافت کارت هوشمند تردد و شناسائى هويت عشايرى در سامانه مجوزهاى الکترونیکی وزارت جهاد کشاورزی سماک گفت: تاکنون کارت تردد بيش از ۵۰ درصد از خانوارهای عشایری استان صادر شده است و باقی خانوارها نیز باید برای دریافت کارت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار خانوار کارت تردد الکترونیکی خود را دریافت كرده اند، تاکید کرد: تمام عشایر استان می‌توانند با مراجعه به سامانه https://www.semak.maj.ir و ثبت اطلاعات خود نسبت به دریافت کارت تردد دام اقدام کنند.

ناجی با اشاره به اینکه عشایر آذربایجان‌غربی بيش از ۲ میلیون واحد دامی دارند، تصریح کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت و خدمات رسانى به اين قشر مولد و زحمتكش بايستي شتاب بيشترى بگيرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد محصولات دامی آذربایجان‌غربی توسط ۲ میلیون واحد دامی عشایر تولید می‌شود، گفت: عشایر استان سالانه بالغ بر ٥٠ هزار تن شیر، ۱۵ هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه هاى مرتعى و منابع طبيعى آذربایجان‌غربى قلمرو زيستى عشایر این استان است.