وی افزود: سامانه های ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی همچون چراغ راهنما برای کاربران جاده ای عمل میکند و آخرین وضعیت راهها و شرایط جوی را در اختیار قرار میدهند و نیز گزارشات و شکایات مردمی را از وضعیت محورها و خدمات ناوگان حمل و نقل جاده ای دریافت میکند.
شکری ادامه داد: بطور متوسط ماهانه ۷۰۰۰ تماس تلفنی با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان برقرار می شود که این تماس ها در روزهای عادی بطور میانگین ۱۰۰ الی ۱۵۰ تماس و در روزهای بارش و برفروبی بطور میانگین بین ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ تماس تخمیل زده می شود.
وی اظهار کرد: از عمده موضوعاتی که در تماس با مرکز مدیریت راههای استان مطرح می شود می توان به اعلام مسدودی راهها، پیگیری وضعیت جوی ، پیگیری وضعیت محورها و مطرح کردن مسائل و مشکلات مربوط به ناوگان باری و مسافری و وضعیت مجتمع های خدماتی و رفاهی اشاره کرد.
این مقام مسئول تاکید کرد : تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان بطور ۲۴ ساعته در خدمت هم وطنان ، هم استانی ها و کاربران جاده ای بوده و لازم است قبل از هر گونه تردد در محورهای استان در ایام بارش برف از طریق این تلفن و یا اپلیکیشن ۱۴۱ از وضعیت راهها اطلاع حاصل کرد.
شرکت آب منطقهای آذربایجانغربی با صدور اطلاعیهای نسبت به خطرات شنا در سدها، کانالهای آبیاری و تأسیسات آبی این استان هشدار داد و اعلام کرد: این مناطق صرفاً برای آبرسانی طراحی شدهاند و برای شنا ایمن نیستند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان از فرسودگی شدید زیرساختهای آموزشی در مناطق مختلف آذربایجانغربی خبر داد و بر لزوم نوسازی فوری تأکید کرد.
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر آذربایجانغربی از وقوع تصادف بین مینیبوس و پژو پارس در محور ارومیه – سلماس خبر داد و گفت: در این حادثه ۱۱ نفر مجروح شدند که توسط نجاتگران به مراکز درمانی منتقل شدند.
در دنیای مدرن، تلفنهای همراه به بخش جداییناپذیری از زندگی روزمره ما تبدیل شدهاند، اما تحقیقات نشان میدهد این همراه همیشگی میتواند آرامش شبانهمان را به خطر بیندازد. آیا وقت آن نرسیده که جای گوشی را از کنار بالش به نقطهای امنتر تغییر دهیم؟
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال دیدگاه