در این قحط الرجال سیاسی و مدیریتی در آذربایجان غربی، قدر داشته هایمان را بدانیم

آیا آذربایجان غربی و بخصوص کلانشهر ارومیه سالهاس که با مشکل قحط الرجال سیاسی و مدیریتی مواجه شده است؟

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، با یک بررسی ساده به راحتی میتوان دریافت وقتی نزدیک به ۸سال است راس امور مدیریتی و سیاسی استان به رجال سیاسی بومی سپرده نشده است، انتظار وضعیت رو به رشد در تمامی زمینه ها در این استان بیهوده بوده و باید ریشه یابی شود که چرا امور استان سالهاست به دست افراد غیر بومی افتاده و چه کسانی این سیاست را بر استان تحمیل میکنند.

در استانی که رجال سیاسی آن در سطح کشور نقش اساسی ایفا می کنند؛ چرا در زمان انتصاب پست های مهم و حساس در آذربایجان غربی، اولویت انتخاب افراد غیربومی است.

از افراد تاثیر گذار استان که هم اکنون و در سالهای قبل جزو شاخص ترین ها و تصمیم گیران مملکت بوده اند میتوان به پرویز فتاح رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی کشور، علی کامیار دادستان کل دیوان محاسبات کشور و رئیس شورای اسناد ملّی ایران، جواد جهانگیرزاده با سابقه سه دوره حضور در مجلس و سفیر سابق ایران در جمهوری آذربایجان، سید های بهادری نماینده سابق مجلس و استاد تمام دانشگاه، وحید جلال زاده، نماینده و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و … اشاره کرد.

پیدا کردن علت و معلول این ماجرا نیاز به نگاهی عمیق از طرف مردم و سیاستمدارن استان را می طلبد، چرا که اگر این موضوع در آذربایجان غربی به یک امر عادی تبدیل شود قطعا تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت، بعنوان یک مثال میتواند به همین انتخابات چند وقت پیش اشاره کرد.

در استانی که بیش از ۸۰ درصد جمعیت آن را تورک ها و شیعه ها تشکیل داده اند و صاحبان اصلی این آب و خاک هستند، اکثریت مردم نشان دادند که در این برهه از تاریخ، احساسات در تصمیم گیری ها حساس بر منطق این افراد چربیده و در انتخابت پیش رو با در پیش گرفتن یک سیاست اشتباه براحتی سرنوشت یک استان را همان طور رقم زدند که باب میل برخی از جریان ها بود.

حساب، حساب دو دو تا چهار تا است، وقتی قدر داشته هایمان را ندانیم و از رجال سیاسی بومی خود حمایت نکنیم نتیجه می شود وضعیت موجود که قابل لمس و مشاهده است.

در این بازه زمانی باید به طرز تفکر خودمان کمی شک بکنیم، چگونه می شود که درعرض چند سال تفکر ما به جایی برسد که افراد غیر بومی و غیر متخصص را بر چهره های مدیریتی و سیاسی استان خودمان که از قضا در کشور دارای پست های مدیریتی مهم هستند ترجیح بدهیم؟

باید کلاه خودمان را قاضی بکنیم و بیندیشیم که آیا واقعا درد این استان مظلوم را افراد غیر بومی بهتر از بومی هایش میدانند؟ آیا در این هشت ساله که افراد غیر بومی راس امور را بر عهده داشته اند کدام معجزه را رقم زنده اند که از عهده بومی های خودمان خارج بوده است.

انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شورای های اسلامی در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی از هر زمان دیگری حساس تر است و از هم اکنون باید اتحاد و همدلی در بین اقشار مختلف مردم، سیاسیون، مسئولین دلسوز، حزب ها و جناح های مختلف و فارغ از هرگونه تفکری و در راستای منافع این استان غریب… ایجاد شود، تا یکبار دیگر تفکر آذربایجان بیدار، ایران پایدار جان تازه ای به خود بگیرد.