دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای قانون هوای پاک هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش بارندگی ها در کنار عوامل دیگر، یکی از علل افزایش گردوغبار هوا در طول سالهای اخیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، یاسر رهبردین در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گردوغبار استان، با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با کشورهای همسایه جهت مدیریت منابع آبی و کنترل گردوغبار، افزود: لایروبی سرشاخه رودخانه نازلو و همچنین ساماندهی سد این رودخانه به صورت جدی پیگیری می شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست و مدیریت فضای سبز شهری در سطح استان جهت جلوگیری از آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: کمربند سبز شهر ارومیه در کمربندی دوم این شهر پیش بینی شده و دستگاههای مختلف در تکمیل این پروژه همکاری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین حفاظت از تالاب های استان را ضروری دانسته و افزود: آبگیری مناسب و به موقع تالاب های آذربایجان غربی با توجه به کاهش ذخیره برفی، توسط دستگاه های متولی انجام پذیرد.

رهبردین در ادامه با تاکید بر رعایت و اجرای قانون هوای پاک توسط تمامی دستگاه‌ها، تصریح کرد: دستگاههای متولی در حوزه هوای پاک، مکلف به انجام تکالیف و ارائه گزارش مستمر از عملکرد خود به سازمان محیط زیست هستند.

وی در پایان، تشدید برخورد قانونی با آسیب زنندگان به محیط زیست آذربایجان غربی را ضروری دانسته و یادآور شد: متاسفانه با تخلیه نخاله ساختمانی و رهاسازی پسماند و زباله در محیط زیست استان، به زیبایی طبیعت آذربایجان غربی آسیب زده می شود که ساماندهی این وضعیت باید به صورت جدی دنبال شود.