دومین نشست هماهنگی برنامه های «جشنواره تئاتر محرابیان» در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد

دومین نشست هماهنگی برنامه های جشنواره ملی« تئاتر محرابیان » ( تئاتر بچه های مسجد) با رونمایی از پوستر این جشنواره ملی ۱۳ بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولان و کارگردانان گروه های تئاترارومیه در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دومین نشست هماهنگی برنامه های جشنواره ملی« تئاتر محرابیان » ( تئاتر بچه های مسجد) با رونمایی از پوستر این جشنواره ملی ۱۳ بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولان و کارگردانان گروه های تئاترارومیه در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

در این نشست زمان‌بندی اجرای گروه های نمایشی در سطح مساجد شهرستان ارومیه، بازبینی آثار نمایشی تایید شده، تهیه پوستر های تبلیغاتی ، پوشش تصویری نمایش های اجرا شده و شیوه های جذب مخاطبان؛ به خصوص جوانان در مساجد هنگام اجرای آثار نمایشی مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

همچنین اجرای نمایش ها در مساجد روستاهای پرجمعیت در اطراف شهرستان ارومیه و مناطق مختلف شهری ، حضور در مساجد اهل سنت ، حمایت و پشتیبانی از گروه‌های نمایشی جهت انتقال دکورآثار اجرایی در بین مساجد و توجه به تطبیق موضوع نمایش ها با فرهنگ عمومی مردم در هر منطقه از دیگر موضوع های مطرح شده در این نشست بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت تبلیغ مبانی دینی و اجتماعی با استفاده از زبان هنر گفت: سیاست حوزه هنری این نیست که منتظر مردم باشیم تا در سالنهای نمایش حضور داشته باشند بلکه ما با برنامه‌ریزی درست خودمان هنر را بین مردم می بریم.

احد هوشمند قره‌باغ افزود: هدف از اجرای جشنواره تئاتر محرابیان صرفاً اجرای نمایش در مساجد نیست بلکه ما ضمن توجه به موضوع همزیستی اقوام در آذربایجان غربی به دنبال کشف استعدادهای هنری جدید و پرورش آنها در عرصه هنر، به خصوص هنر تئاتر هستیم و ثابت می‌کنیم که مساجد یکی از مهمترین پایگاه های رشد و توسعه اجتماعی در جامعه اسلامی است.

« جشنواره ملی تئاتر محرابیان» ( بچه های مسجد ) با حضور گروه‌های نمایشی برتر شهرستان ارومیه به مدت ۱۴ روز طی دو مرحله در اسفندماه سال جاری و فروردین ماه سال آینده در سطح ۱۰ باب از مساجد شهرستان ارومیه به همت حوزه هنری آذربایجان غربی و با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار می‌شود .