دیدار سید سلمان ذاکر با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان

شنبه ٢١ خرداد دکتر سید سلمان ذاکر با حضور در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با سرپرست این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، در ابتدای این دیدار دکتر رسول خداویردی وند کشتیبان ضمن معرفی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان عنوان کرد: در حال حاضر چهار مرکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستانهای ارومیه و خوی فعال هستند و در تلاشیم تا دو مرکز دیگر در ماکو و میاندوآب و نیز یک آموزشکده کشاورزی در ارومیه احدث کنیم.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افزود: اکثر فارغ التحصیلان این دانشگاه وارد بازار کار می‌شنود و با توجه به این موضوع نیازمند تجهیز کارگاه‌ها و به روز رسانی تجهیزات کارگاهی هستیم؛ همچین دیگر مشکل دانشگاه فنی و حرفه‌ای منابع انسانی و کمبود اعضای هیئت علمی نسبت به تعداد دانشجویان می‌باشد که با نظر مساعد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه فنی و حرفه‌ای امیدواریم این مشکلات در دولت فعلی مرتفع شود.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان نامگذاری شده است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان را به یک دانشگاه کارآفرین تبدیل کنیم و در امر تولید محصول و برند سازی فعالیت کنیم که با وجود پتانسیل‌ها و نیروی کار متخصص در این دانشگاه این امر میتواند تحقق یابد و بمنظور تسهیل در تحقق این امر نیازمند تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب سرمایه هستیم.

در ادامه دکتر سید سلمان ذاکر به نیاز صنایع استان به تکنسین و نیروی کار متخصص بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای میتواند این نیروی کار را تامین کند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده ارتباط علم با صنعت است؛ ما تلاش خواهیم کرد که مسئولین این دانشگاه را در برنامه یکشنبه های با صنعت استاندار با ایشان همراه کنیم و شاهد تعامل بیش از پیش و هرچه بهتر این دانشگاه با صاحبان صنایع استان شویم که این امر موجب تفاهم دانشگاه با صنایع استان در خصوص معرفی نیروی کار و تکنسین به صاحبان صنایع و همچنین بورسیه دانشجویان شاغل به تحصیل در صنعت نیز می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به بازار کار نوعی پیروزی برای این دانشگاه محسوب و باعث هدایت جوانان از مصرف گرایی به تولید گرایی میشود.

دکتر ذاکر همچنین در خصوص جذب سرمایه برای تولید محصول در دانشگاه و تقویت دانشگاه عنوان کرد: این امر با شناساندن دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دیگران و بویژه صاحبان صنایع فراهم خواهد شد.