دیدار شهرداری ارومیه و شهداب از نگاه سرمربیان

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد، گفت: حضور تماشاگران بسیار زیاد در دیدارهای مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر مردان نشان دهنده زنده بودن والیبال در ایران است و این رشته ورزشی نفس می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،ئسومین دیدار دو تیم شهداب یزد و شهرداری ارومیه در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران شنبه یازدهم فروردین برگزار شد که شهداب یزد سه بر یک به پیروزی رسید و به فینال لیگ برتر مردان صعود کرد. سرمربیان دو تیم درباره این مسابقه اظهار داشتند.

محمدرضا تندروان سرمربی شهداب یزد:

سه بازی بسیار پرفشار و احساسی داشتیم. بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی حساسیت‌های خاص خود را دارد. بازی قبل می توانستیم پیروز شویم و راحت به فینال صعود کنیم، اما این اتفاق نیافتد و جدال دو تیم به بازی سوم کشید که حساسیت‌های آن بیشتر شد. شهدابی‌ها در مسابقه سوم با تجربه‌تر و با برنامه کار کردند و به پیروزی رسیدند تا به فینال صعود کنیم. خسته نبایشد به بازیکنان دو تیم می‌گویم، شهدابی‌ها با جان و دل تلاش کردند. از حضور تماشاگران که از یزد آمدند تشکر می‌کنم. واقعا نمی دانم چگونه از آن‌ها قدردانی کنم. قطب والیبال ایران در یزد رقم می‌خورد و این میزان تماشاگر از یزد به تهران حدود ۷۰۰ کیلومتر آمدند تا تیم خود را تشویق کنند.

یک موضوع که در چند هفته اخیر اتفاق افتاد و کمی ناراحتم کرد، دوست نداشتم درباره آن صحبت کنم، اما یکبار برای همیشه باید بگم، لیگ برتر یعنی درباره مسابقات باشگاهی صحبت می‌کنیم، محلی یا استانی نیست. در واقع چهار بازیکن ارومیه‌ای داشتیم که در این مدت نسبت به آن‌ها بی مهری شد، یک قانون حرفه‌ای است که در همه جای دنیا وجود دارد. بازی باشگاهی است و باید برای باشگاه خود خوب بازی کنند. مانند کاپیتان شهرداری ارومیه (آرمین تشکری) که بسیار تاثیرگذار و خوب بازی کرد، بازیکن گنبدی و دیگر بازیکنان این تیم خوب بازی کردند.

نظرتان درباره دیدار فینال چیست؟

امیدورام شرایط ریکاوری خوبی تا فینال داشته باشیم و بازی جذابی را مقابل فولاد سیرجان داشته باشیم. فولاد تیمی قابل احترام است ولی برای برد به میدان می‌رویم.

نظر شما درباره اتفاقات دیدار سوم شهداب و شهرداری ارومیه و استفاده از الفاظ نامناسب همچون بی غیرت برای برخی بازیکنان چیست؟

دست تماشاگران ارومیه را می بوسم چون بسیار فهیم هستند. اما متاسفم که برخی الفاظ نامناسب را به تماشاگران یاد می‌دهند که در شان والیبال نیست. اگر بازیکنی برای تیم خودش تلاش کند، خوش غیرتی است و غیر از این باشد، مشکل دار می‌شود. امیدوارم این مسایل را حلاجی کنیم. حضور این همه تماشاگر در سالن والیبال نشان دهنده که والیبال زنده است و نفس می‌کشد و مردم با آن زندگی می کنند.

چرا نتیجه ست دوم را واگذار کردید؟

شهرداری ارومیه جزو تیم‌های جنگنده والیبال است و پیروزی مقابل این تیم کار آسانی نیست، در ست چهارم هم که اختلاف زیاد بود باز هم بازیکنان این تیم جنگیدند و کوتاه نیامدند.

تفاوت عمده دو تیم در این دیدار چی بود؟

بازی برای شهرداری ارومیه راحتر بود زیرا استرس کمی داشتند، تنها نگرانی آن‌ها پیروزی بود اما شهداب برای دفاع از عنوان قهرمانی اش به میدان آمده بود و کمی بازی برایش سخت بود.

عبدالرضا علیزاده سرمربی شهرداری ارومیه:

به تیم شهداب یزد تبریک می گویم. شهدابی ها خیلی خوب بازی کردند و واقعا از شهرداری ارومیه بهتر بودند. پنج بازیکن از شهر ارومیه در این تیم هستند و شش ملی پوش در اختیار دارد. شهرداری ارومیه هم تیم جوانی است و تا این مرحله از مسابقات عملکرد خیلی خوبی داشت. در دیدار سوم اگر در ست نخست برنده می شدیم قطعا نتیجه چیز دیگری می شد. ست دوم خوب شروع کردیم و در ست سوم هم تا پوئن های بالا با شهداب پیش رفتیم. در مجموع عملکرد خوبی داشتیم و از سیزدهمی به جمع چهار تیم برتر آمدیم. خسته نباشید به مردم خوب آذرباریجان که از تمام ایران برای تشویق شهرداری ارومیه آمدند، تشکر می‌کنم و دست تک تک آن‌ها را می بوسم. امیدورام مسئولین استان از تیم شهرداری ارومیه بیشتر حمایت کنند تا سال آینده با قدرت بیشتری در مسابقات حاضر شویم. مردم ارومیه عاشق والیبال هستند و هیچ چیز دیگری جای والیبال را در این شهر نمی‌گیرد. مردم این شهر هیچ چشم داشتی ندارند و امیدورام یک روز قهرمان شویم که جبران زحمات چندین ساله آنها شود.