دیدار شهرداری ارومیه و طبیعت از نگاه سرمربیان و بازیکنان

سرمربی تیم شهرداری ارومیه گفت: پنجم تا نهم در سالن فدراسیون بازی خواهیم کرد و قطعا یکی از زیباترین بازی‌های لیگ را دوباره ارائه خواهیم داد. ترسو مرده است پس برای رسیدن به فینال جنگ می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران (شنبه ۲۶ اسفند) به پایان رسید.

در آخرین دیدار این مرحله دو تیم طبیعت و شهرداری ارومیه که از نظر برد یک بر یک برابر بودند، برای سومین بار به مصاف یکدیگر رفتند و نماینده ارومیه با شکست سه بر صفر حریف به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد و حریف شهداب یزد شد.

عبدالرضا علیزاده سرمربی تیم شهرداری ارومیه:

خداراشاکرم که این لطف را در حق ما داشت از سیزدهمین به پلی‌آف و از این مرحله به جمع چهار تیم رفتیم. از مردم خوب ارومیه و تماشاگران عزیز که در سه بازی سه هزار کیلومتر آمدند و سه هزار کیلومتر برگشتند. شب‌ها نمی‌خوابیدند و با اتوبوس به تهران می‌آمدند. دم همه آن‌ها گرم به ویژه آن‌هایی که انرژی مثبت می‌دادند. دست تک تکشان را می‌بوسم و دست بازیکنانمان درد نکند که در این مدت من را تحمل کردند. در این شرایط سخت توانستیم با روحیه جنگندگی به مسابقه برگردیم به ویژه بعد از مسابقه دوم که ۶ بر ۳ جلو بودیم و باختیم. در مسابقه امروز در ست دوم ۱۲ بر ۴ عقب بودیم و با روحیه جنگندگی توانستیم این ست را پیروز شویم و در نهایت برنده این مسابقه شدیم. از شهردار ارومیه تشکر می‌کنم. زحمت کشید و زمانی که می‌خواست مربی انتخاب کند جسارت کرد و من را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. به مردم آذربایجان و ارومیه تبریک می‌گویم ان شاء الله برای حضور در جمع چهار تیم خواهیم آمد و تشکری ویژه از شبکه ورزش دارم این والیبال برای مردم ایران است و تمام این مسابقات باید پخش مستقیم شود تا طرفدار والیبال افزایش یابد. از فدراسیون هم ممنونیم. تیم ما روحیه جنگندگی بالایی دارد البته زمان هایی هم بوده که در امتیازات عقب بودیم و نتیجه را واگذار کردیم اما امروز کادر فنی، بزرگ ترها و بازیکنان مدیریت کردند و همه با هم همدل شدیم. در آن جا تکنیک و تاکتیک جواب نمی دهد و کمی والیبال را احساسی کردیم و روحیه جنگندگی را بالا بردیم و توانستیم در ست دوم برنده شویم. شهداب یزد یکی از بهترین تیم‌های لیگ ایران است و تعارف نداریم. دو سال پشت سر هم قهرمان ایران شده و حالا جدال ارومیه‌ای ها با ارومیه‌ای هاست چرا که پنج بازیکن ارومیه‌ای در این تیم وجود دارند. شهداب تیمی قابل احترام است اما ما با این تیم جنگ خواهیم کرد. حالا به جایگاه‌های بالا فکر می‌کنیم در گذشته هدفمان یک پله بالاتر رفتن بود و وقتی هفتم شدیم هدفمان حضور در جمع چهار تیم شد. پنجم تا نهم در سالن فدراسیون بازی خواهیم کرد و قطعا یکی از زیباترین بازی‌های لیگ را دوباره ارائه خواهیم داد. ترسو مرده است پس برای رسیدن به فینال جنگ می‌کنیم.

ابراهیم وادی سرمربی تیم طبیعت:

به تیم یک دل و منسجم ارومیه تبریک می‌گویم. حقشان بود که صعود کنند و ما حقمان نبود که در جمع چهار تیم باشیم. شاید شانسی به این مرحله رسیدیم. امروز اصلا بازی نکردیم و در مسابقه اولمان هم بازی خوبی نداشتیم. امان از جام رمضان قطر که بازیکنان را دو هوا می‌کند و برای این موضوع خیلی متاسفم و باید باشگاه‌ها از این پس این موضوع را لحاظ کنند. بازیکنان هوایی می‌شوند و پلی‌آف قشنگی نمی‌شود. به باشگاه طبیعت خسته نباشید می‌گویم که همه جوره ما را حمایت کرد و از هیچ چیز کم نگذاشت. خیلی هوای ما را داشتند و زور ما تا همین جا بود. در دور اول بازیکنان را منسجم نگاه داشتیم اما بازیکنان خیلی صاحب نامی نبودند و گاهی این اتفاق رخ می‌دهد که در یک مسابقه که ۱۲ بر ۴ جلو هستید وقتی نتیجه را واگذار می‌کنید دیگر الله اعلم. امیدوارم این مسائل حل شود و باز هم به تیم خوب ارومیه تبریک می‌گویم. حقشان بود که به جمع چهار تیم صعود کنند و حق ما صعود نبود.

پوریا فیاضی دریافت کننده قدرتی شهرداری ارومیه:

باید از هوادارن ارومیه تشکر کنیم که سه بار در این هفته مسیر ارومیه به تهران را طی کردند و الماسی برای والیبال ایران هستند. ممنون از بازیکنان که نگذاشتند شرمنده این خیل عظیم جمعیت که راه طولانی‌ای را طی کرده بودند، شویم. ست اول خیلی به تیم طبیعت غالب بودیم. در ست دوم اختلاف امتیازی زیادی با حریف داشتیم و جبران آن دشوار بود. سعی کردیم در ساید اوت آن ها را گیر بندازیم و موفق شدیم. در هر ساید اوت به آن ها نزدیک شدیم و وقتی ست تمام شد عملا اعتماد به نفس لازم را برای ست سوم داشتیم. این پیروزی را به مردم عزیز آذربایجان که پایتخت والیبال ایران هستند، تبریک می‌گویم. والیبال یک ورزش تیمی است و اگر به خاطر تلاش عرشیا به‌نژاد نبود من نمی‌توانستم توپ دوم را اسپک بزنم. عملا بدون کمک هم تیمی‌هایم هیچ کدام از صحنه‌ها و امتیازات حاصل نمی‌شد اگر من بیشتر به چشم آمدم مطمئن باشید که حمایت هم تیمی‌هایم و اعتمادی بود که به من داشتند. خداراشکر که شرمنده شان نشدیم. شهداب قهرمان دو دوره پی در پی مسابقات است. کار سختی در پیش داریم و باید بازیکنان دو روز کامل بدون فکر به والیبال استراحت کنند. ذوق برای بازی ماقبل فینال دارند اما باید به ذهنشان استراحت دهند. در این ۴۸ ساعت در هتل فشار زیادی را تحمل کردند هرچند کادر فنی در تلاش برای آرام کردن بازیکنان بودند. کم‌خوابی، بی اشتهایی و استرس بخشی از تجربه بازیکنان است و آن‌ها دوست داشتند در این مسابقه پیروز شوند. بدون ذهن بازیکنان نمی‌شود کاری از پیش برد و باید برای رو به رو شدن با شهداب آماده شویم.

سهند اله‌وردیان مدافع میانی تیم طبیعت:

به تیم خوب ارومیه، کادر فنی و هواداران این تیم تبریک می‌گویم. حال روحی خوبی ندارم اما زورمان را زدیم و برای سال اولی که طبیعت وارد لیگ برتر شده بود فوق العاده کار کردیم. دوم جدول بودیم و در پلی‌آف به ارومیه خوردیم. خودمان هم باورمان نمی‌شد و غافلگیر شدیم. برای سال اول نتیجه قابل قبولی برای باشگاه بوده و برای سال‌های آینده مطمئنا باشگاه برنامه ویژه‌تری دارد. امیدوارم این نتیجه فراموش شود و سال‌های بعد نتیجه خوبی بگیریم. درباره لیگ رمضان قطر سوالی حاشیه‌ای است که بخواهیم به آن جواب دهیم که آیا پیشنهادات قطری باعث عملکرد ضعیف بازیکنان شده است. زمان پاسخ به این سوال نیست و در لیگ ایتالیا هم بازیکنان حرفه‌ای در نیم فصل پیشنهاد دارند و حتی قرارداد هم می‌بندند اما یک نیم فصل دیگر برای تیمشان بازی می‌کنند. به این شکل نیست که ذهن بازیکنان طبیعت جای دیگری باشد. تمام تلاشمان را کردیم و جذابیت والیبال همین است در بسیاری از سال‌ها تیم اول جدول به تیم هشتم باخته است. انتظارات پس از مرحله مقدماتی از تیم ما بالا رفت.