دیدار هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه با مدیر کل صمت / از هر ایده و طرح در جهت رشد تولید حمایت می کنیم

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در دیدار با هیئت نماینگان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه اظهار کرد: اتاق بازرگانی یکی از ارکان خانواده صنعت، معدن وتجارت می باشد و برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تولیدی استان تعامل بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی بیشترین و کلیدی ترین نقش را ایفا می کند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، عبدالحمید سرتیپی در دیدار با هیئت نماینگان جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه گفت: اتاق بازرگانی یکی از ارکان خانواده صنعت، معدن وتجارت می باشد و برای توسعه فعالیت های اقتصادی و تولیدی استان تعامل بین دستگاه های دولتی و بخش خصوصی بیشترین و کلیدی ترین نقش را ایفا می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یک استان طولی می باشد و هم مرزی این استان با چند کشور اورآسیایی و استقرار تنها دروازه خاکی متصل به کشورهای اروپایی درآذربایجان غربی بهترین امتیاز برای توسعه صادرات و تجارت بین الملل محسوب می شود لذا باید از این موقعیت در راستای توسعه اقتصادی و صادرات کالاهای تولیدی استان بیشترین استفاده را نمود.

سرتیپی خاطرنشان کرد: مقام عالی استان با توجه به ذخایر عالی معدنی در آذربایجان غربی معادن را به عنوان پیشران توسعه اقتصادی استان معرفی کردند که بخش خصوصی نیز بایستی برای جذب سرمایه گذاران جدید و توانمند و توسعه فعالیت های معدنی با هدف توسعه اقتصادی، فرآوری و ایجاد ارزش افزوده برای مواد معدنی استان با تمام توان پای کار باشند.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی تأکید کرد: حضور قدرتمند تولیدکنندگان، معدنکاران، تجار و بازرگانان موفق استان در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی سبب پیشرفت تولیدی صنعتی و توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

سرتیپی تصریح کرد: هدف و برنامه اصلی صنعت، معدن وتجارت حمایت از تولید و ایجاد رشد تولید در واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی می باشد و در راستای رسیدن به این هدف تمام توان خود را برای احیاء واحدهای راکد استان و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی صنعتی که بنا به دلایلی با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند بکار خواهد گرفت و ایجاد هرگونه مانع در سر راه تولید و تولید کنندگان مغایر با قوانین کشور می باشد.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب در راستای افزایش تولید و ایجاد واحدهای جدید تولیدی صنعتی در استان از هرگونه ایده و طرح نوآورانه و دانش بنیان حمایت می کنیم.

سرتیپی با بیان این مطلب که در کنار تولید، صادرات و واردات یک کلید واژه موفقیت برای واحدهای تولیدی صنعتی است و با تولید محصولات صادرات محور بازارهای جدید و متفاوتی برای تولیدات ایجاد کرده و با افزایش میزان صادرات و فروش کالاهای تولیدی به خودی خود افزایش تولید رخ خواهد داد افزود: واردات ماشین آلات و دستگاه هایی با فن آوری و راندمان بالا نیز موجب افزایش تولید می شود که فعالین اقتصادی باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.