دیدگاه امنیتی نسبت به مسایل فرهنگی ناشی از عدم آگاهی است

مدیر انجمن دوست داران تاریخ و فرهنگ آذربایجان اظهار داشت: ضعف اطلاعات تاریخی مسئولین موجب ایجاد فضای امنیتی در مواجهه با مسایل فرهنگی و هویتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اسفندیار حاجیلو در گفتگوی اختصاصی با این گروه رسانه با بیان اینکه چاله اندازی ها از سوی ادارات موجب دلسردی فرهیختگان جامعه شده است، گفت: کارشکنی بعضی از کارکنان ادارات موجب مشقت زیادی برای دریافت خدمات برای مراجعین است.

وی ادامه داد: با اتمام مهلت پروانه فعالیت انجمن چندین بار برای تمدید به فرمانداری مراجعه کرده ولی موفق به تمدید آن نشدایم.

مدیر انجمن دوست داران تاریخ و فرهنگ آذربایجان افزود: عدم آگاهی و مسئولیت پذیری برخی از کارکنان نسبت به بروکراسی اداری موجب ایجاد دردسر های زیادی برای اشخاصی که به منظور دریافت خدمات به ادارات مراجعه می کنند، شده است.

وی ادامه داد: برای دریافت مجوز چندین بار به استانداری مراجعه کرده و در جلسات آن نیز شرکت کرده ام ولی در خواست انجمن از طرف مجموعه استانداری رد شد تا از طریق وزارت کشور اقدام برای دریافت مجوز صورت گیرد.

مدیر انجمن دوست داران تاریخ و فرهنگ آذربایجان افزود: تمام مدارک مورد نیاز در سایت وزارت کشور بارگذاری و تایید شده و تنها منتظر صدور پروانه هستیم.

حاجیلو با انتقاد نسبت به عملکرد بنیاد ایران شناسی، اظهار داشت: در این بنیاد مسایل مربوط به تاریخ آذربایجان مورد بررسی قرار نگرفته این مسایل موجب شده تا مشروعیت این مجموعه را ما قبول نداشته باشیم تا زیر مجموعه آن فعالیت خود را ادامه دهیم.

مدیر انجمن دوست داران تاریخ و فرهنگ آذربایجان با بیان اینکه انجام کار های فرهنگی و تحقیقاتی نیازمند ایجاد کارگروه تخصصی است، گفت: با توجه به وجود خلا های زیادی در تاریخ آذربایجان و گستردگی فراوان این مسایل نیازمند صرف هزینه و زمان بسیاری برای تبیین موضوعات مربوط به فرهنگ و تاریخ منطقه هستیم.

وی ادامه داد: برای انجام این کار باید متولیان امر از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری ارومیه باید برای انجام رسالت فرهنگی، تاریخی خود وارد میدان شده و حمایت های لازم را انجام دهند.