دیوید تیلور از آنچه میبینید، به قاسم پور نزدیک تر است!

با توجه به وضعیت کتف یزدانی بهتر بود کامران قاسم‌پور به جای او راهی بازی‌های المپیک می‌شد تا فرصت کسب مدال طلا از کف نرود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دیوید تیلور برگشت؛ این جمله کوتاه، ۴۸ ساعتی می‌شود که علاقه‌مندان به کشتی در دنیا را از یک سو و ایرانی‌ها را از سوی دیگر به وجد آورده است. جادوگر آمریکایی که تا همین یک سال قبل جدی‌ترین رقیب حسن یزدانی، قهرمان پرآوازه ایرانی، محسوب می‌شد، فرصت حضور در بازی‌های المپیک پاریس و رویارویی چندباره با یزدانی را از دست داد تا زمزمه خداحافظی‌اش از دنیای کشتی، بسیاری را آزرده‌خاطر کند.

 او به این شایعات دامن زد و با قبول سرمربیگری ایالت اوکلاهاما به طور رسمی از چرخه کشتی‌گیران حرفه‌ای خارج شد تا پس از کسب مدال‌های متعدد در عرصه جهانی و المپیک، وارد مرحله دیگری از دنیای کشتی یعنی تربیت کشتی‌گیر شود. اگرچه در نبود او آرون بروکس، کشتی‌گیر جوان آمریکایی‌ها در پاریس به فینال نرسید ولی حسن یزدانی هم در بازی نهایی با کتف آسیب‌دیده نتوانست از سد رمضانوف بلغار عبور کند و دوباره به مدال نقره رسید. آخرین جدال المپیکی تیلور و یزدانی هم به فینال المپیک توکیو برمی‌گشت که آنجا هم تیلور توانسته بود از سد یزدانی عبور کند. ناکامی یزدانی در کسب مدال طلای المپیک فضای ورزش ایران را تا حدودی اسیر دوقطبی کرد.

 بسیاری از این می‌گفتند که با توجه به وضعیت کتف یزدانی بهتر بود کامران قاسم پور به جای او راهی بازی‌های المپیک می‌شد تا فرصت کسب مدال طلا از کف نرود. هرچند در این بین، هواداران حسن یزدانی هم به شدت مخالف چنین فرضیه‌ای بوده و حضور در المپیک را حق مسلم یزدانی توصیف می‌کردند. با این حال، دوگانگی شکل‌گرفته در استفاده از یزدانی یا قاسم‌پور از مدت‌ها قبل شکل گرفته بود و فقط مربوط به روزهای پیش از پاریس نمی‌شد. دقیقا از همان روزهایی که حسن یزدانی نشان داده بود توانایی بدنی و فنی‌اش در جدال با تیلور کافی نیست، این فرضیه شکل گرفته بود که شاید حضور کامران در وزن ۸۶ کیلو بتواند به برتری مکرر جادوگر آمریکایی برابر رقیب ایرانی پایان دهد. هرچه بود ولی برای پاریس هم باز حسن یزدانی انتخاب نهایی مسئولان و کادر فنی فدراسیون کشتی بود تا دوباره کامران قاسم‌پور از حضور در المپیک و رقابت با دیوید تیلور بازبماند.