دیپلماسی اقتصادی در زمینه صادرات سیب آذربایجان غربی تقویت شود

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان گفت: دیپلماسی اقتصادی در زمینه صادرات سیب آذربایجان غربی تقویت و تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، علی زنجانی در نشست وزیر جهاد کشاورزی در ارومیه با فعالان اقتصادی و تشکلهای بخش کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: حل مشکلات سیب درختی در کوتاه مدت مطلوب بود ولی این روند باید ادامه دار و مستمر باشد و محدود به فصل زمستان نباشد.

زنجانی تصریح کرد: ما می توانستیم با تهاتر سیب و انبه و نارنگی با پاکستان و واردات آن  به کشور، بخشی از مشکلات صادرات سیب را مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه نباید تمام صنایع تبدیلی در مرکزاستان متمرکز شوند ، گفت: در ارومیه دو کارخانه تولید کننده کانتین های یخچال دار داریم ولی در داخل استان خریدی از این کارخانجات بدین منظور انجام نمی شود.

زنجانی ادامه داد: علت این امر نیز عدم همکاری بانکها است و این در حالی است که در سایر استانها بانکها همکاری خوبی با صادر کنندگان و سردخانه داران برای توسعه صادرات دارند.

وی بیان اینکه امسال تنظیم بازار سیب صنعتی روند مطلوبی داشت ،گفت: فعالیت و پیگیری های رییس سازمان تعاون روستایی ایران و استاندار آذربایجان غربی نیز در این راستا قابل تقدیر است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: پویش سیب اقدام خوبی بود که از سوی فرماندهی بسیج وزات جهاد کشاورزی انجام شد و اینگونه اقدامات می تواند در معرفی محصولات استان و برندسازی آن نقش شایسته ای ایفا کند.

وی با بیان اینکه ساماندهی تشکلهای صنفی در استان مطلوب نیست، افزود: پیشنهاد می شود اتاق سیب در استان تشکیل یابد تا در این اتاق از صفر تا صد تولید سیب بررسی و تصمیم گیری شود.