رئیس حراست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی معرفی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: توسعه و رونق گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی در استان مستلزم همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مراسم تودیع و معارفه رئیس حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با حضور علی مشکور مسئول حفاظت کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مسئولین حراست کل استان، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و جمعی از معاونان، مسئولان شهرستان‌ها و کارکنان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

مرتضی صفری، در این مراسم با تجلیل از تلاش‌های مدیر پیشین حراست این اداره‌کل اظهار کرد: آذربایجان غربی با داشتن یک هزار و ۷۷۷ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی ظرفیت بالایی در حوزه تاریخی و گردشگری دارد و انتظار می‌رود مدیر جدید حوزه حراست با همکاری لازم زمینه برای ارتقا و پیشبرد اهداف این اداره‌کل را فراهم آورد.

مسئول حفاظت کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت‌ها یک امانت و نعمتی برای خدمت به مردم است، اظهار کرد: جایگاه حراست یک جایگاه حساس و مهمی است و مسئولان حراست در دستگاه‌ها سه وظیفه هدایتی، صیانتی و حمایتی را برعهده دارند.

علی مشکور با تشکر از اقدامات مثبت انجام شده در اداره‌کل افزود : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تعامل خوبی با سایر دستگاه‌ها داشته و تحویل مدرسه هدایت ارومیه به این مجموعه و ساماندهی و مرمت مسجد جامع ارومیه از جمله اقدامات مثبتی بوده که در سایه این تعاملات صورت گرفته است.

او تصریح کرد: حراست بایستی مشاور ی امین برای مدیریت و ملجا و مأمنی برای کارکنان و حلقه اتصال و انسجام بوده و ملاک در انتصابات را بر اساس سلامت و توانمندی افراد مد نظر قرار داده و از اقدامات سلبی پرهیز نموده و رویکرد پیش بینی و پیشگیرانه را در سرلوحه کاری خود داشته باشد و انتظار می‌رود با سعه صدر اهتمام خود را در تکریم و صیانت از کارکنان و حقوق فعالان حوزه های تخصصی به کار گیرد.

دراین جلسه نماینده حراست کل استان نیز با قدردانی از همکاری‌های رییس پیشین حراست ، برای رییس جدید حراست اداره کل آرزوی موفقیت کرد.

در پایان این مراسم از زحمات معصوم حسنی تقدیر و کیوان نوروزی به‌عنوان رئیس حراست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی معرفی شد.