رد صلاحیت / آیا مدیریتی بر روند احراز صلاحیت نمایندگان وجود دارد ؟

فساد چیست؟ فساد همین است که فرمانداران به نفع نمایندگان رقبای اصلی را حذف کنند و زمان تبلیغات و رقابت را از آنان بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، مرحله اول تایید صلاحیت های انتخابات مجلس توسط هئیت اجرایی شهرستان ها انجام می شود که کاملا توسط فرمانداران مدیریت می شوند و فرمانداران هم تحت تاثیر نمایندگان فعلی مجلس عمل می کنند.اساسا هر دوره انتخاب اعضای هئیت اجرایی در هر شهرستان با لابی و نفوذ نمایندگان صورت می گیرد.

انتخابات را هم هئیت های اجرایی برگزار می کنند. این هئیات اجرایی مثلا با مشورت و هماهنگی فرماندار و نماینده دفتر شورای نگهبان در هر شهر تشکیل می شود اما تجربه اثبات کرده اغلب این افراد تحت لابی نمایندگان مستقر عمل می کنند و براحتی رقبای اصلی نماینده را از روند حذف می کنند.

ممکن است این رقبا بتوانند بعد از دوسه ماه ماه تاییدی خود را از شورای نگهبان (مرکزی) بگیرند اما زمان الی تبلیغات و رقابت را از دست می دهند.

کاش کسی در کشور بود و این دردها و انتقادات را می شنید.شورای نگهبان مثلا باید ناظر بر این هئیات باشد اما نه توان این را دارد و نه اراده.

دبیر شورای نگهبان و سایر اعضا که اساسا توان سفر به استان ها و شهرستان ها را ندارند که مدیریتی بر روند احراز صلاحیت ها داشته باشند و در فضای مجازی هم که نیستند بشنوند.!

در نبود این نظارت برخی ( تاکید می کنم برخی) نمایندگان شورای نگهبان استان ها و شهرها با برخی نمایندگان می بندند.!

مگر فساد چیست؟ فساد همین است که فرمانداران به نفع نمایندگان رقبای اصلی را حذف کنند و زمان تبلیغات و رقابت را از آنان بگیرند.دیگر بگذریم از اینکه  چقدر می توانند در شمارش صندوق ها دخالت کنند و آن نیز مسئله ای دیگر است. و اینکه چه امتیازاتی از نمایندگان در ازای این کار می گیرند.

نویسنده: اکبر سعادت