رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی میاندوآب

سرپرست اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان میاندوآب اظهار داشت : ۲۱ واحد تولیدی در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی مواجه بودند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بررسی و به مشکل آن‌ها رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، اکبر اسدی گفت: ۲۱ واحد تولیدی در مسیر فعالیت خود با مشکلاتی مواجه بودند که در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بررسی و به مشکل آن‌ها رسیدگی شد.

وی اظهار کرد: این جلسه با جدیّت و نظر مساعد علی پیام معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در راستای گره گشایی از واحدهای مشکلدار برگزار و در جریان آن به کارسازی و حمایت از واحدهای راکد و نیمه فعال با هدف افزایش تولید و ایجاد اشتغال تأکید شد.

اسدی افزود: راهکار‌های لازم برای حل مشکلات با حمایت فرماندار شهرستان ارائه شده است و نشست ستاد تسهیل بصورت هفتگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی وکشاورزی به طور منظم برگزار می‌شود تا مدیران واحدهای مشکلدار بتوانند بدون دغدغه و با حمایت دولت به فعالیت خود ادامه داده و در شکوفایی کشور سهیم باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه، علل رکود و توقف واحد‌های تولیدی، اختلافات واحدها با دستگاه‌های اجرایی، روند تسریع در خدمات رسانی، نحوه تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام و توسعه صادرات محصولات تولیدی شهرستان از نزدیک بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

اسدی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های شهرستان و استان با ستاد تسهیل در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: پشتیبانی از بخش خصوصی زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان فراهم می کند.

او اضافه کرد: طی دو ماه اخیر تعداد سه جلسه ستاد با هدف تسهیل و رفع موانع تولید در فرمانداری برگزار شده و تعداد ۳۰ مصوبه مطرح و به مشکل ۲۱ واحد صنعتی و کشاورزی رسیدگی شده است که به امید خدا با برطرف شدن سایر موانع پیش رو برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

اسدی با اشاره به نقش سازنده و تأثیرگذار ادارات عضو و دخیل در کارگروه تسهیل از مدیران اجرایی این ادارات تقاضا نمود نهایت همکاری را با اعضای ستاد در راستای حل و فصل مشکلات تولیدی انجام دهند .

میاندوآب دارای ۱۸۸ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۵۶۱۷ نفر و ارزش سرمایه گذاری ۱۰,۳۹۴,۸۹۸ میلیون ریال یکی از شهرستان های شاخص استان در تولید و اشتغال است.