به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد؛

رعایت عفاف و حجاب پاکی و رشد فردی را به دنبال دارد

نشست هم اندیشی با موضوع ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور جمعی از بانوان شاغل در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، ظهر امروز نشست تخصصی آگاه‌سازی بانوان به مناسبت هفته عفاف و حجاب از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان، در محل سالن جلسات این شرکت برگزار شد‌.

در این نشست تخصصی حاج آقا حبیب‌زاده امام جماعت شرکت توزیع برق آذربایجان غربی ضمن گرامیداشت فرارسیدن دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب، رعایت حجاب را یک واجب شرعی دانست و گفت: از آنجایی که ظاهر شرط باطن است، لذا احترام به حرمت الهی و رعایت این واجب شرعی بر همگان لازم است.

وی در ادامه با اشاره به حمله دشمنان به مردم معترض به کشف حجاب در مشهد گفت: زنان و مردان جامعه ما همواره در طول تاریخ با دینداری و باورهایی که داشتند در مقابل حرکت های فساد انگیز ایستادگی کردند که یکی از این ایستادگی ها، قیام مسجد گوهرشاد می‌باشد.

حبیب‌زاده تشریح کرد: امروز دشمنان با هر وسیله‌ای که در اختیار دارند به دنبال کمرنگ کردن ارزش‌های اسلامی هستند و معاندین اسلام و انقلاب نیز با تمرکز بر جنگ نرم و تبلیغات گسترده ، به دنبال تضعیف مقوله عفاف و حجاب می‌باشند که مقابله با این هدف شوم دشمنان فرهنگ‌سازی مناسب را می‌طلبد.

وی همچنین ضمن اشاره به لزوم رعایت پوشش و حجاب در میان بانوان و آقایان، عنوان کرد: در واقع حجاب هم بر مرد واجب است و هم بر زن اما حد و حدود آن برای مرد و زن متفاوت است؛ بی‌شک رعایت عفاف و حجاب توسط زن و مرد باعث پاکی و رشد فردی می‌شود.

سخنران این نشست تخصصی در پایان خاطر نشان کرد: مبحث حجاب بطور صریح و واضح در چند آیه از آیات قرآن کریم آمده است و خداوند در قرآن از لفظ جلباب به عنوان پوشش مطمئن و کامل برای بانوان استفاده کرده است.