رها سازی ۵۵خوردو گرفتار در برف و کولاک در محور اشنویه_ارومیه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از رهاسازی ۵۵ خوردو گرفتار در برف و کولاک به استعداد١٥٠ نفر در محور اشنویه _ ارومیه(گردنه گرده کشانه) توسط تیم امداد و نجات جاده ای پایگاه آغ بلاغ شهرستان اشنویه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز،امیر جعفرزاده مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در طی بارش برف وکولاک در محور اشنویه_ارومیه گفت : در طی تماس های مردمی با مرکز کنترل وهماهنگی عملیات(۱۱۲) جمعیت هلال احمر استان از ساعت۱۷:۳۷ دقیقه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ و گرفتار شدن ۵۵ خودرو در محور مزبور(گردنه گرده کشانه)، تیم امداد و نجات جاده ای آغ بلاغ اشنویه و یک اکیپ امداد کوهستان شعبه اشنويه بعد از دریافت خبر از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد ونجات eoc هلال احمر استان و با هدف رهاسازی و امداد رسانی به سرنشینان خودروهای گرفتار به محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح این امداد رسانی گفت: تیم عملیاتی پایگاه امداد ونجات جاده ای اشنویه در محور مزبور در این عملیات که۴ ساعت به طول انجامید، ۵۵خوردو را با بستن زنجیر چرخ رهاسازی و مجموعا به حدود١٥٠ نفر امداد رسانی کردند.

امیر جعفرزاده: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی هلال احمر اقلام خوراکی: ۲ کیلو خرما، ۳۵بسته بیسکویت، ۱۲بطری آب معدنی توزیع کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی افزود: منابع انسانی به کار رفته در این عملیات رهاسازی و امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک شامل ۱ تیم امداد و نجات جاده ای و ۱ تیم امداد کوهستان،۵ نفر نجاتگر، ۱ دستگاه خودروی کمک دار و ۱ دستگاه آمبولانس امداد رسانی کردند.