برای نخستین بار در کشور انجام شد؛

روشن شدن بخاری هرمتیک در روستای از خوی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی از روشن شدن نخستین بخاری هرمتیک در روستای وار خوی در آذربایجان غربی در راستای سیاست مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، علیرضا شیخی با اعلام این خبر گفت:  نخستین بخاری هرمتیک در قالب طرح ملی تعویض بخاری‌های گاز با بخاری‌های بهینه هرمتیک با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مناطق زلزله‌زده روستای وار شهرستان خوی نصب شد.

وی با اشاره به خرید دو هزار دستگاه بخاری هرمتیک در این باره، گفت: با قیمت روز، مبلغ دویست میلیون ریال برای خرید هر دستگاه بخاری هرمتیک از سوی شرکت گاز استان هزینه شده است.

 شیخی مهمترین ویژگی بخاری‌های هرمتیک را ایمن بودن آن دانست و افزود: احتمال نشت گاز منواکسیدکربن و مسمومیت و مرگ احتمالی ناشی از استنشاق در این بخاری‌ها  صفر است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به بازده ۸۵ درصدی این سیستم گرمایشی که موجب صرفه‌جویی ۳۰ درصدی در مصرف سوخت می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بازده بخاری‌های معمولی در بیشترین حالت حدود ۳۰ درصد است.

 در‌ ادامه، علوی نیا، رئیس هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، گفت: در این طرح بخاری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بطور رایگان تعویض می‌شود و اولویت اجرای طرح با مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی است.