روند صعودی اهدای خون در بوکان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از مراجعه یک  هزار و 376 نفر برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون دائمی شهرستان بوکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، دکتر علی حسین زاده  با تاکید بر استقبال مردم از اهدا خون در این شهرستان، اظهار داشت: از ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ تیر ماه سال جاری یک  هزار و ۳۷۶ نفر برای اهدا خون به پایگاه انتقال خون دائمی بوکان مراجعه کردند که از زمان شروع فعالیت این پایگاه پس از آزمایش‌های لازم توانستیم تا پایان نیمه دوم تیرماه یک هزار و ۱۵۹ واحد خونی دریافت، ذخیره و در اختیار دیگر مراکز در سطح استان قرار دهیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه روند اهدا خون در شهرستان بوکان  مطلوب بوده و روند صعودی دارد و از عموم مردم درخواست می شود همچنان این پایگاه انتقال خون را که برای تبدیل شدن به پایگاه دائم، سال ها برای آن تلاش شده یاری نمایند.

دکتر حسین زاده افزود: با راه‌اندازی این مرکز، تامین و تهیه خون و فرآورده‌های خونی در شهرستان بوکان و جنوب این استان  تسهیل خواهد شد .

وی افزود: مرکز ثابت خونگیری برای نخستین بار در بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان برای انجام عملیات خونگیری از اهداکنندگان در اردیبهشت ماه سال جاری راه‌اندازی شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: این مرکز به ۹ تخت (۶ تخت آقایان و سه تخت خانم‌ها) تجهیز شده و هم اکنون ۲ پرستار و یک پزشک در آن مستقر هستند و به داوطلبان اهدای خون خدمات ارائه می‌دهند.

دکتر حسین زاده اضافه کرد: در این مرکز امکان ارائه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خون های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون در سطح استان انتقال داده می شوند.