در دیدار مدیران کل کانون و کتابخانه‌های عمومی استان مطرح شد ؛

رویکرد مشارکتی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در آذربایجان‌غربی

مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان طی جلسه‌ای طرح‌های مشارکتی در تعمیق فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز ، مدیرکل کانون استان در این دیدار، کتاب محور بودن فعالیت‌های کانون را وجه مشترک رسالت کانون با کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی کانون که در بطن تمامی فعالیت‌ها به صورت غیرمستقیم لحاظ می‌شود، کتابخوان بارآوردن کودکان و نوجوانان است.

زهرا آب‌سوران افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، همواره پذیرای طرح‌های مشارکتی و نوآورانه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان بوده است و آمادگی خود را جهت هرگونه تعامل و هم‌افزایی با نهاد کتابخانه‌های عمومی در پیشبرد این هدف اعلام می کند.

خدیجه معصومی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار، توانمندی نیروی انسانی کانون آذربایجان‌غربی را ظرفیت بسیار مناسبی در فرآیند طراحی، اجرا و پیاده‌سازی ایده‌های کتاب و کتابخوانی ذکر کرد و گفت: استانداردسازی طرح‌های کتاب‌محور به ویژه در بخش کودک و نوجوان با استفاده از تجارب تئوری و عملی مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری یک فرصت ارزشمند برای کاربردی کردن این ایده‌ها محسوب می‌شود.