رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آذربایجان‌غربی انتخاب شد

مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی آذربایجان‌غربی برگزار شد و محمد عالیقدر با کسب حداکثر آرا برای چهار سال به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری قارتال نیوز، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی یک فرهنگ و فراورزش است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم با همراهی هیات و حمایت از آنان شاهد بهبود وضعیت زورخانه‌های سراسر استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه زورخانه برای انتقال آموزه و جوانمردی یکی از بهترین محل‌هاست افزود: همه باید برای پیشرفت هیات تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌ها نیز بهره بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با تاکید بر معرفی بیشتر این رشته اظهارکرد: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشرو در ورزش کشور است و در این رشته نیز با توجه به شرایط استان آمادگی حمایت از میزبانی رویدادهای مختلف هستیم.

علی باران چشمه رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: این رشته بیش از۹۰۰ سال قدمت دارد و یکی از نخستین رشته‌ها به شمار می‌رود ضمن اینکه ایران به عنوان مهد جوانمردی، پهلوانی و فتوت مطرح است و همراه با این رشته به عنوان فرهنگ جوانمردی و پهلوانی را اشاعه می‌دهیم.

وی این رشته را بر سلامت روح و تقویت جسم موثر دانست و اظهار کرد: نام مولا علی (ع) بر این رشته طنین افکن شده و این هیات بر باورها و اعتقادات ما نهادینه شده است.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: بیش از ۹۰۰ زورخانه در کشور داریم که حدود ۴۰۰ زورخانه شخصی ساز است و باید از حمایت‌های همه آحاد جامعه برای توسعه این رشته کمک بگیریم ضمن اینکه با همکاری آموزش و پرورش برای توسعه این رشته در حال همکاری هستیم.

باران چشمه اضافه کرد: با پیگیری وزارت ورزش و جوانان قرار است با همکاری بنیاد مستضعفان زورخانه‌ها بازسازی شود و ما نیز در فدراسیون متعهد هستیم تجهیزات زورخانه‌های جدید را به آنها تامین کنیم.

وی ادامه داد: بیمه مرشدها و مربیان هم در اولویت برنامه‌هاست ضمن اینکه بزودی با تصویب دولت و مجلس، آب برق و گاز زورخانه‌ها رایگان خواهدشد.

باران‌چشمه در خاتمه گفت: هفته آینده مسابقات کشوری زورخانه‌ای جوانان به میزبانی اصفهان و سپس لیگ زورخانه مستعدین برگزار خواهدشد و انتظار داریم استان آذربایجان‌غربی نیز حضور پیدا کند تا چراغ این رشنه بیش از پیش روشن بماند.